۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
کد خبر: ۱۹۹۹۵۸
وزیر خارجه لبنان:

برحق لبنان در «مقاومت و آزاد سازی» سرزمین تاکید کردیم

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه لبنان گفت که در جریان نشست وزیران خارجه عرب در شهر قاهره بر حق لبنان در مقاومت و آزاد سازی سرزمین اشغالی خود تاکید کرده است.
جبران باسيل

 

به گزارش خبرگزاری رسا، جبران باسیل وزیر خارجه لبنان بعد از بازگشت از نشست وزیران خارجه عرب در فرودگاه بیروت دستاوردهای سفرش را تشریح کرد و گفت: ما بر حق مسلم لبنان برای مقاومت و آزاد سازی سرزمین اشغالی خود و مقابله با هرگونه تجاوزگری اسراییل تاکید کردیم.


وی افزود: اهمیت مسأله این است که تاکید بر این امر با حضور کامل کشورهای عربی در نشست حتی آن‎هایی که نگاهی مختلف به اوضاع لبنان دارند، صورت گرفت. همه این کشورها در نشست این مفهوم لبنان از مقاومت و مقابله با اسراییل را تایید و تصویب کردند و در نتیجه امیدواریم که این تایید سرآغازی برای تهیه یک متن بیانیه وزاری در لبنان باشد که از دل بحث و گفت‎وگوها در کمیته تدوین این بیانیه بیرون آید.


باسیل گفت: در این نشست بر نزدیک بودن لبنان به همه کشورهای عربی و ایده لبنان در ورود نکردن به مشکلات خارجی به‎ویژه مشکلات بین کشورهای عربی تاکید کردم و این امر را در عدم موضع‎گیری درباره (واگذاری) کرسی سوریه در اتحادیه عرب به خاطر نبود توافق در بین سوری‎ها در این باره به منصه ظهور رساندیم.


مخالفان خارج نشین سوریه در تلاش برای گرفتن کرسی سوریه در اتحادیه عرب هستند. اتحادیه عرب از دو سال پیش عضویت نظام سوریه در این اتحادیه را به حالت تعلیق در آورده است./994/ب102/د

ارسال نظرات