۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۴
کد خبر: ۱۹۹۸۵۶
در بیانیه پایانی نشست قاهره مطرح شد؛

مخالفت اتحادیه عرب با «دولت یهودی» تا بی‌توجهی به کشتار مردم سوریه

خبرگزاری رسا ـ اتحادیه عرب در حالی به نشست خود در قاهره پایان داد که به کشتار مردم سوریه هیچ اشاره‌ای نشده است.
اتحاديه عرب

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در بیانیه پایانی اتحادیه عرب در قاهره از تلاش رهبران فلسطین برای پایان دادن به اشغال اراضی اشغالی تقدیر و تاکید کردند که این اتحادیه هیچ گاه اسراییل را به عنوان یک دولت یهودی به رسمیت نخواهد شناخت.


در این بیانیه از شورای امنیت سازمان ملل درخواست شده است تا در مورد سوریه به مسؤولیت خود عمل کند و به حالت جمودی که بر گفت‎وگوی نظام سوریه و ائتلاف معارضان رخ داده است پایان دهد.


اتحادیه عرب در این بیانیه دولت سوریه را مسؤول شکست مذاکرات معرفی کرده و از عدم آمادگی این کشور برای مذاکره جدی در مورد اجرایی کردن بندهای ژنو1 انتقاد کرده است.


وزرای خارجه اتحادیه عرب از دبیر کل این اتحادیه درخواست کردند که در مورد تشکیل هیأت انتقالی حاکم با اختیارات کامل اجرایی در سوریه با دبیر کل سازمان ملل و اخضر ابراهیمی فرستاده ویژه این سازمان ملل در امور سوریه گفت‌و‌گو کند.


نبیل العربی در مورد واگذاری کرسی دولت سوریه به ائتلاف معارضان گفت: منتظر هستیم تا تشکیلات معارضان سوی تکمیل شود تا کرسی سوریه را در اتحادیه عرب به آن‎ها واگذار کنیم.


بر اساس قوانین داخلی اتحادیه عرب ائتلاف معارضان برای عضویت در این اتحادیه باید تشکیلات تاسیساتی داشته باشد.


همچنین وزیران امور خارجه اتحادیه عرب بدون هیچ اشاره‌ای به کشتار مردم سوریه بیانیه ویژه‎ای را در مورد محکومیت تروریسم در مصر و بحرین صادر کردند./994/ب102/د

ارسال نظرات