۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۷
کد خبر: ۱۹۷۹۴۴
سخنگوی دولت در برنامه دیروز، امروز فردا:

تمام گزینه های دولت روی میز مجلس است/ سبد کالا تا رفع نیاز مردم ادامه خواهد داشت

خبرگزاری رسا ـ سخنگوی دولت با تاکید بر این که دولت خود را برای بدترین شرایط آماده کرده تا بتواند کشور را حتی در شرایط عدم فروش یک قطره نفت اداره کند، گفت: سبد کالا تا رفع نیازهای مردم ادامه خواهد داشت و اگر اشکالی در روش باشد از مردم عذرخواهی خواهیم کرد.
نوبخت نوبخت معاون رييس جمهور و سخنگوي دولت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد‌باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در برنامه دیروز امروز فردا که از شبکه سوم سیمای جمهوری اسلامی پخش شد، با تقدیر از حماسه آفرینی ملت، تاکید کرد: ما امیدوار بودیم که چنین جمعیت باشکوهی در صحنه حاضر شوند اما تا این حد را تصور نمی کردیم.
 
وی با بیان این که طبق برآوردها جمعیت راهپیمایان بیش از دو و نیم برابر سال های قبل بود، گفت: بنده توفیق داشتم در جمع راهپیمایان ساری باشم و توصیفی که مسؤولان استانی از کمیت و تراکم جمعیت داشتند مشخص بود که بی سابقه است و در دیگر شهرها و مناطق کشور چنین وضعیتی حاکم بود.
 
با تمام وجود در مقابل ملت کرنش می کنیم
نوبخت با بیان این که مردم با نگرش های متعدد و مختلف سیاسی به صحنه آمده بودند، گفت: ما با تمام وجود در برابر درک مردم کرنش و به وجود آنها افتخار می کنیم.
 
وی در ادامه انقلاب اسلامی را یک انقلاب بی بدیل توصیف و تصریح کرد و گفت: امروز جنگ ما جنگ بین دو قدرت جهانی نیست، امروز اسلام تکفیری که در منطقه هم حضور دارد که اینها هم ساخته و پرداخته استکبار و آمریکا هستند، چهره منفی و خشن از اسلام ارائه می دهند.
 
نوبخت یادآورشد: اینها تلاش می کنند با مخدوش کردن چهره اسلام، هویت و اصالت را از جمهوری اسلامی که می تواند پایگاه وسیعی در دنیا داشته باشد، بگیرند.
 
معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور تاکید کرد: ما باید در مقابل آنها با تدبیر عمل کنیم و در عرصه های جهانی با چهره منطقی وارد کار شویم و مذاکرات در راستای تحکیم مبانی و اصول می تواند نقش آفرین باشد.
 
هیچ جریان سیاسی نمی تواند حماسه 22 بهمن را مصادره کند
وی با تاکید بر این که بهره برداری سیاسی و جناحی از راهیپمایی 22 بهمن خلاف واقع است، بیان کرد: هیچ جناح و گروه سیاسی نمی تواند این مساله را به نفع خود مصادره کند، رییس جمهور نیز در پیام خود از همه جناح های سیاسی خواستند بدون توجه به این که چه اختلاف سیاسی دارند در این حرکت ملی شرکت کنند.
 
سخنگوی دولت گفت: هیچ جریان سیاسی نمی تواند بگوید این عظمت به خاطر حضور آنها بود، در یک حرکت ملی همه باید نقش داشته باشند، ما از یکپارچگی ملی که در سی و پنج سال گذشته وجود داشته دستاوردهای زیادی را به دست آورده ایم.
 
رهبری داهیانه و همبستگی ملی دو عامل اصلی پیروزی و حفظ انقلاب
نوبخت خاطرنشان کرد: همه ما یک هدف واحد داریم، منتهی ممکن است تاکتیک ها متفاوت باشد، در کنار این اتحاد عامل دیگری که توانست به ما کمک کند رهبری قاطعانه ای است که امام داشتند و الان نیز رهبر معظم انقلاب با همان سبک و سیاق کشور را اداره و مدیریت می کنند.
 
وی افزود: این رهبری هوشمندانه توانسته سلایق مختلف را با حفظ وحدت مدیریت کند و امروز ما به این مهم می بالیم؛ اگر به وضعیت کشور مصر نگاه کنیم در می یابیم که یکپارچگی ملی و رهبری در انقلاب اسلامی ما چه نقش ارزنده و حیاتی داشته است.
 
نوبخت گفت: هیچ جناح سیاسی هیچ گاه نتوانسته این انقلاب بزرگ را به نفع خود مصادره کند.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سؤال که اگر مردم به صحنه نیایند چه اتفاقی می افتد، گفت: مسلم است که خواسته دشمنان ما محقق می شود، اگر مردم در صحنه نباشند همان اتفاقی رخ می دهد که در کشورهایی از جمله مصر رخ داد.
 
نوبخت گفت: کسی نمی تواند اسلام خواهی و تعالی خواهی فرهنگی مردم را نفی کند، کسی نمی تواند مطالبات سیاسی و آزادی های سیاسی که در قانون اساسی تصریح شده است را انکار کند.
 
بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز نمی توانیم صادر کنیم
وی توسعه در عرصه های مختلف را نیازمند منابع دانست و گفت: یکی از مزیت های ما نفت است، امروز چهار میلیون بشکه نفتی که در روز می توانیم تولید و صادر کنیم، به دلایل مختلف متاسفانه بیش از یک میلیون بشکه نمی توانیم صادر کنیم، آن چه هم صادر می کنیم نمی توانیم از ارز و ریال آن استفاده کنیم.

 
وی بیان کرد: حال اگر دولتی بیاید در چارچوب منافع و حقوق ملت و قانون اساسی و بتواند سیاست خارجی را به نفع خود انجام دهد، چه اشکالی دارد.
 
نوبخت گفت: ما امروز برای این که بتوانیم از منابع و امکاناتی که به ناحق پشت مرزها متوقف شده و از منافع در جهت خدمت مردم استفاده کنیم مسیر مذاکرات را در پیش گرفته ایم.
 
ایران برنده توافق ژنو بود
وی با تاکید بر این که بهبود وضعیت اقتصادی از خواسته های جدی مردم است، گفت: ما در مذاکرات اخیر برنده بودیم، ما چیزی را از دست ندادیم، همین که توانستیم دیوار تحریم را کوچک تر کنیم موفقیت بدست آورده ایم.
 
معاون رییس جمهور گفت: همه دوستان ما بدانند برای تامین اینها باید مذاکرات سخت داشت، باید فرزندان خود را در این عرصه که به مصاف طرف های مقابل رفته اند کمک کنند.
 
نوبخت یادآورشد: این که آنها روزی حتی اجازه نمی دادند ما دو سانتریفیوژ داشته باشیم و امروز می پذیرند تا سقف پنج درصد غنی سازی کنیم یک موفقیت است.
 
حماسه سیاسی بستر ساز حماسه اقتصادی است
وی در پاسخ به سوال دیگری درباره این که آیا رابطه ای بین حماسه سیاسی و اقتصادی وجود دارد؟گفت: حتما یک رابطه عمیقی بین این دو وجود دارد، حماسه سیاسی بستر ساز حماسه اقتصادی است.
 
نوبخت گفت: قدرت های بزرگ جهان تلاش کردند منافع خود را در تضاد با منافع ما تعریف کنند، اما وزیر امور خارجه ما به خوبی توانست منطق جمهوری اسلامی ایران را برای همه استدلال کند.
 
وی با اشاره به حضور و سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل، گفت: بعد از حضور رییس جمهور در سازمان ملل بسیاری از نظر سنجی ها نشان داد که مردم خواهان گزینه نظامی علیه ایران نیستند، بنابر این هر چه موفق شویم مواضع خود را از مواضع تکفیری ها جدا کنیم موفق تر خواهیم شد.
 
نوبخت خاطرنشان کرد: اگر این موفقیت ها حاصل شود زمینه برای امکاناتی که در خارج داریم فراهم می شود، همچنین زمینه برای حضور سرمایه گذاران خارجی در داخل کشور فراهم می شود، امروز بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ به ایران آمده اند و اعلام آمادگی کرده اند.
 
تمام گزینه های دولت روی میز مجلس است
نوبخت با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به اقتصاد مقاومتی و لزوم تلاش مسؤولان در این راستا، گفت: برای این که بتوانیم در برابر دشمن بایستیم نباید به آنها دلخوش باشیم، ما تمام برنامه های خود را روی میز مجلس گذاشته ایم و مجلسی ها می دانند که بنای ما کاهش اتکا به نفت است.
 
وی تاکید کرد: ما اقتصاد را متکی بر توان داخلی طراحی کرده ایم، دولت برنامه ای را در اختیار دارد که حتی اگر یک قطره نفت نتوانیم صادر کنیم بتوانیم کشور را اداره و مطالبات مردم را پاسخگویی کنیم.
 
معاون رییس جمهور خاطرنشان کرد: ما ضمن این که امیدواریم به بهترین شرایط، خود را برای بدترین سناریو و بدترین شرایط هم آماده کرده ایم و اقتصاد مقاومتی نیز در دستور کار ما است.
 
سبد کالا تا رفع نیاز مردم ادامه خواهد داشت
وی بیان داشت: ما باید در عرصه های جهانی منافع ملی را در مذاکرات تامین کنیم، اما نگاه رییس جمهور از سفره محرومان غافل نیست، ما به معیشت مردم هم توجه داریم، همین سبد کالا در این راستا بود و تا جایی که احساس کنیم مردم نیاز دارند ادامه خواهیم داد و اگر اشکالی هم در روش داشته باشیم صمیمانه از مردم عذرخواهی می کنیم.
 
معاون رییس جمهور در پایان با اشاره به این که دولت درباره مرحله دوم هدفمندی یارانه ها اطلاع رسانی لازم را به مردم انجام خواهد داد، گفت: ما منتظر هستیم نظر شورای نگهبان در خصوص تبصره 21 در مجلس رفع ایراد شود و این که مجلس چه چارچوب هایی در برای مرحله دوم در پیش دارد و ما مصمم هستیم مرحله دوم را بهتر از مرحله اول اجرایی کنیم. /924/پ201/ج
ارسال نظرات