۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۹۷۰۸۸
آیت الله نوری همدانی در پی اظهارات سخیف وندی شرمن مطرح کرد؛

انتظار داریم رییس جمهور شخصا پاسخ زیاده گویی های مقامات آمریکایی را بدهد

خبرگزاری رسا‌ ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با تأکید بر این که رییس جمهور باید شخصا وارد میدان شده و به اظهارات سخیف مقامات آمریکایی پاسخ دهد، گفت: کاری نکنید که دشمن اعتدال را سکوت در برابر تمام دهن کجی‌های آنان، معنا کند.
آيت الله نوري همداني ديدار وزير کشور با مراجع تقليد و علما در قم ديدار وزير کشور با مراجع تقليد و علما در قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید عصر امروز در دیدار عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، اظهارات اخیر جان کری و وندی شرمن را سخیف خواند و تأکید کرد: انتظار داریم رییس جمهور خود باید به میدان بیاید و به اینها پاسخ بدهد.

وی افزود: شما که از پیامبر(ص)‌نمی توانید معتدل‌تر باشید؛ خداوند در قرآن به پیامبر می فرماید«یا أَیُّهَا النَّبِیُّ جاهِدِ الْکُفَّارَ وَ الْمُنافِقینَ وَ اغْلُظْ عَلَیْهِمْ» با کفار و منافقان جهاد کن و جز به غلظت و خشونت با آنها سخن نگو.

این مرجع تقلید با اشاره به ضرورت ارائه تعریف دقیق از اعتدال، گفت: دشمن فکر می کند اعتدال یعنی این که آنها هرچه می گویند ما سکوت کنیم، نباید به گونه‌ای برخورد کنیم که آنها تصور کنند اعتدال یعنی نرمش در برابر همه دهن کجی‌های آنان؛ ما باید عزت و قدرت کشور خود را به رخ آنان بکشیم.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم با تأکید بر این که دشمنان همواره نسبت به ما کینه توز هستند، بیان داشت: شاید در ظاهر لبخند بزنند و با ما دست بدهند اما در قلب آنها دشمنی علیه اسلام لانه کرده است؛ نمونه آن را در نشست داووس دیدیم که برای سخنان رییس جمهور ما کف زدند و تشویق کردند اما جایزه را به شیمون پرز دادند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با بیان این که اکثر شهرهای کشور مزین به تابلوهایی از احادیث ائمه اطهار(ع)، سخنان امام(ره) و رهبر معظم انقلاب وعکس شهدا است، ابراز داشت: چنین فضاهایی در شهر قم نیست و تنها تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد، در حالی که این شهر خاستگاه انقلاب بوده و از اینجا به دیگر نقاط صادر شده است.

 وی استفاده از عکس و جملات شهیدان درسطح شهر را موجب تقویت روحیه جهاد و شهادت طلبی در جامعه دانست و گفت: باید خاطره‌های آنان را زنده کنیم این موضوع خیلی مهمی است؛ یک عکس از عماد مغنیه آن سر شهر قم نصب شده که کسی آن را نمی بیند؛ من پیش‌تر به آقای صالحی منش و شهردار قم این نکته را تذکر دادم اما ترتیب اثر ندادند؛ اگر اقدامی نشود مجبور می شوم خود وارد میدان شوم.

این مرجع تقلید یکسان سازی قیمت‌ها را در بحث اقتصاد بسیار مهم خواند و خاطرنشان کرد: در کشورهای دیگر قیمت هر کالا مشخص است و در همه جا یکسان است اما در ایران اینگونه نیست؛ یک فرهنگ غلطی وجود دارد که قیمت‌های بالای شهر با پایین شهر متفاوت است؛ پس از یکسان سازی قیمت‌ها باید نظارت درستی شود تا همه آن را رعایت کنند.

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خدمت به مردم را توفیق بزرگی برای دولتمردان دانست و افزود: ما با شما هستیم؛ الحمدلله وحدت واتحاد در کشور حاکم است، امیدواریم روز به روز بر عزت و عظمت انقلاب اسلامی افزوده شود./928/پ202/ج

ارسال نظرات