۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۶
کد خبر: ۱۹۶۸۰۶

از سرگیری جلسات حفظ قرآن در مسجد امام حسین قاهره

خبرگزاری رسا ـ شورای اداری مسجد «امام حسین(ع)» قاهره از سرگیری جلسات علمی و حفظ قرآن در این مسجد خبر داد.
عزاداري شيعيان مصر در مسجد امام حسين قاهره

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شورای اداری مسجد امام حسین(ع) به ریاست عباس شومان، قائم‌مقام شیخ الازهر دیروز، 13 بهمن طی تشکیل جلسه‌ای مقرر کرد که جلسات علمی و جلسات حفظ قرآن برای خدمت به دانشجویان و دیگر علاقه‌مندان در این مسجد از سر گرفته شود.

 

شورای اداری مسجد امام حسین(ع) همچنین از وزیر اوقاف مصر خواست که کتابخانه این مسجد را به شکل سابق بازسازی کند و آثار نادری را که از این مکان به جای دیگری منتقل شده است، به ویژه «مصحف عثمان» را به مسجد بازگرداند.

 

در جلسه این شورا تأسیس مرکز «تصوف اسلامی» در مسجد نیز که در آن علمای الازهر مباحث مربوط به صوفیه را تدریس کنند، بررسی شد.

 

بنا بر این گزارش، شورای عالی طریقت‌های صوفیه مصر نیز در تأسیس این مرکز همکاری خواهد داشت و هدف از تأسیس آن آموزش تصوف اسلامی به فرزندان مسلمان و نشر اندیشه صحیح تصوف است.

 

عیاس شومان در این‌باره گفت: در جلسه فرهنگی دیروز مسجد امام حسین(ع) اتخاذ برنامه‌ها و تدابیر لازم از سوی نهادهای مسئول به منظور بازگرداندن آثار منتقل‌شده از این مسجد به ویژه مصحف عثمان بررسی شد.

 

مسجد امام حسین(ع) در سال 553 هجری شمسی در دوران خلافت فاطمیان در قاهره بنا شد. درون این مسجد زیارتگاه و ضریحی قرار دارد که منتسب به محل دفن سر امام حسین(ع) است.

 

وزارت اوقاف و امور اسلامی مصر چندی پیش این مسجد را با هدف جلوگیری از برگزاری عاشورای حسینی روی عزاداران امام حسین(ع) بست، در آن زمان انجام پاره‌ای تعمیرات داخلی را به عنوان توجیه بستن این مسجد و زیارتگاه مطرح شد./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات