۰۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۹
کد خبر: ۱۹۶۱۰۰
آیت الله نظری:

بزرگداشت ایام الله دهه فجر تکلیف شرعی، سیاسی و اجتماعی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله نظری خادم الشریعه، بزرگداشت ایام الله دهه فجر را اقدامی کامل، ارزشمند، لازم و مناسب دانست و بیان داشت: برگزاری برنامه های مناسب در ایام دهه فجر تکلیفی شرعی، اجتماعی، سیاسی و تربیتی است که باید با قوت و تلاش بیشتری دنبال شود.
ديدار اعضاي کميته روحانيان ستاد دهه فجر استان با آيت الله نظري ديدار اعضاي کميته روحانيان ستاد دهه فجر استان با آيت الله نظري ديدار اعضاي کميته روحانيان ستاد دهه فجر استان با آيت الله نظري

به گزارش خبرنگار خبرگزای رسا در ساری، اعضای کمیته روحانیت ستاد دهه فجر استان مازندران یک شنبه شب با آیت الله نظری خادم الشریعه دیدار کردند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه در این دیدار با اشاره به در پیش بودن سی و پنجمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر ضرورت برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های دهه فجر در کشور تأکید کرد.

 

وی با بیان این که برنامه های دهه فجر امسال باید با شکوه و عظمت خاصی دنبال شود، خاطرنشان کرد: بهمن ماه یادآور خاطرات ارزشمندی از ایام پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) و همراهی آحاد ملت است.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه، بزرگداشت ایام الله دهه فجر را اقدامی کامل، ارزشمند، لازم و مناسب دانست و بیان داشت: برگزاری برنامه های مناسب در ایام دهه فجر تکلیفی شرعی، اجتماعی، سیاسی و تربیتی است که باید با قوت و تلاش بیشتری دنبال شود.

 

وی با بیان این که پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران با نقش آفرینی روحانیت آگاه و همیشه در صحنه و با حضور مردم به نتیجه نهایی رسید، ادامه داد: حضور روحانیت در صحنه های مختلف قبل و بعد از انقلاب اثرگذار و ارزشمند بوده است.

 

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به این که مازندران در دوران پیروزی انقلاب نقش بسیار مهمی داشت، ادامه داد: مقام معظم رهبری همواره به اثرگذاری نقش ساری و سوادکوه در تحکیم نهضت امام راحل تأکید داشته و دارند.

 

آیت الله نظری خادم الشریعه با بیان این که ساری همواره در مرکزیت  قرار داشت و مردم این شهر نیز در پیروزی انقلاب تلاش های بسیاری داشتند، افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز مردم مازندران به ویژه مرکز استان همواره در صحنه های مختلف حضوری بی نظیرر داشتند.

 

وی با بیان این که بزرگداشت ایام الله دهه فجر دارای ارزش دینی و سیاسی است، تصریح کرد: همه اقدامات و برنامه هایی که در این خصوص تعریف و اجرایی می شود باید زمینه ساز گسترش و رواج و پیشرفت اسلام و انقلاب شود.

 

حجت الاسلام یوسف یوسف پور، مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران نیز در این دیدار با اشاره به در پیش بودن ایام الله دهه فجر از برگزاری همایش بزرگ  طلایه داران انقلاب اسلامی در ساری خبر داد و گفت: این همایش با محوریت علما، روحانیان و طلاب حوزه های علمیه مرکز استان در شب دوازدهم بهمن ماه در ساری برگزار خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که روحانیت نخستین قشری بود که به ندای بنیانگذار کبیر انقلاب قبل از پیروزی انقلاب اسلامی لبیک گفت، افزود: روحانیت از پیشتازان نهضت انقلاب بودند.

 

مسؤول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که حضور روحانیت در صحنه های مختلف این انقلاب ستودنی و ارزشمند است، تصریح کرد: هنوز آنطور که شایسته بوده نقش علما و بزرگان دینی در پیروزی نهضت امام راحل و پس از آن در تحکیم پایه های انقلاب به خوبی تبیین و تشریح نشده است.

 

حجت الاسلام یوسف پور با اشاره به این که روحانیت آگاه و بصیر همواره در دفاع از آرمان های امام راحل، انقلاب و نظام اسلامی آماده بوده است، خاطرنشان کرد: روحانیت اصیل هیچ گاه در برابر انحرافات سکوت نکرده بلکه با مواضع صریح و به موقع خود مانع از سوء استفاده دشمنان شده است.

 

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران نیز در این دیدار، دهه فجر را فرصتی برای تبیین مناسب دستاوردهای انقلاب اسلامی در سه دهه اخیر دانست و گفت: انقلاب اسلامی امید را در دل ملت های آزاده دنیا زنده کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور 400 روحانی در مرکز استان بر ضرورت تقویت جایگاه جامعه روحانیت در ساری تأکید کرد و گفت: جامعه روحانیت شهرستان ساری باید از این شرایط بی رمق خارج شود.

 

مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی مازندران با بیان این که جامعه امروز ما نیازمند بهره گیری از نصایح و رهنمودهای علما وروحانیان است، خاطرنشان کرد: اثرگذاری نقش روحانیت در صحنه های مختلف این انقلاب بر کسی پوشیده نیست و باید از این ظرفیت ارزشمند در جهت اعتلای نظام اسلامی و فرهنگ ناب دینی بهره گیریم./950/پ202/ب

ارسال نظرات