۰۱ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۷
کد خبر: ۱۹۵۶۵۶
کارشناس صدای آمریکا؛

بشار اسد بهتر از شورشیان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس صدای آمریکا در خصوص سوریه گفت: به شورشیان سوری وابسته به القاعده اطمینانی نیست.
کارشناس صداي آمريکا

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، صدای آمریکا رسانه وابسته به پنتاگون که انتشار دهنده مواضع آنان است در خبری به بررسی موضوع سوریه و پس گرفتن دعوت نامه حضور در نشست صلح سوریه موسوم به ژنو 2 از ایران پرداخت و با جلیل روشندل، به عنوان کارشناس به گفتگو نشست.


این کارشناس در این خصوص گفت: پس گرفتن دعوت نامه حضور در نشست صلح سوریه موسوم به ژنو 2 از ایران، تحت تاثیر فشارهایی بوده است که از طرف مخالفان دولت سوریه انجام شده است و آنها تهدید کردند که اگر در صورت حضور ایران در این نشست حضور نخواهند یافت.


وی سپس در پاسخ به این پرسش که روسیه هم مفاد ژنو 1 را قبول نکرده است و چرا با حضور روسیه مخالفت نمی شود گفت: روسیه نسبت به ایران بازیگر ماهرتری است و در صورت لزوم زبان
دیپلماتیک خود را عوض خواهد کرد و از یک موضع سازش ناپذیر به موضوع سوریه نگاه نخواهد کرد.


مجری صدای آمریکا در ادامه گفت: برخی می گویند در ژنو 2 مساله تغییر دولت سوریه مطرح نخواهد شد و بین بد و بدتر، بد انتخاب خواهد شد و حضور ایران می توانست تعین کننده باشد.


روشندل، کارشناس صدای آمریکا در این خصوص گفت: اگر قرار است بین بد و بدتر، بد انتخاب شود و بشار اسد باقی بماند، که موضع ایران هم، همین است و در واقع عدم حضور ایران تاثیر خاصی نخواهد داشت.


وی سپس با اشاره به سخن رایان کراکر سفیر پیشین آمریکا در سوریه که گفته بود آینده سوریه، آینده ای با حضور بشار اسد خواهد بود گفت: به نظر می رسد که همین طور باشد و راه حل جایگزین مفید تری وجود ندارد.


این کارشناس سپس از عدم اطمینان به گروه های مختلف شورشی و وابستگی آنان به القاعده خبر داد و گفت: اگر دولت سویه حاضر باشد با قواعد بازی باقی باشد، بشار اسد یا یکی منتسبان به وی در صحنه بازی سیاسی باقی خواهند ماند./1415/ 1409/ح

ارسال نظرات