۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۴
کد خبر: ۱۹۵۰۶۸
معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

همزمان با سراسر کشور جشنواره فیلم فجر در قم برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در کشور، گفت: سال گذشته برای نخستین بار همزمان با تهران و سایر شهرستان‌های کشور جشنواره فیلم فجر در استان برگزار شد.
جشنواره بين المللي فيلم فجر

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سید رسول موسوی نژادیان، معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برگزاری جشنواره فیلم فجر در کشور، گفت: سال گذشته برای نخستین بار همزمان با تهران و سایر شهرستان‌های کشور جشنواره فیلم فجر در استان برگزار شد.

وی ادامه داد: برگزاری جشنواره فیلم فجر در استان سبب رضایتمندی مردم شد، از این‌رو امسال نیز همزمان با تهران این جشنواره در قم برگزار می‌شود و امیدواریم بتوانیم با تعداد فیلم‌های بیشتری در سینماهای استان در خدمت مردم باشیم.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان این‌که جشنواره فیلم فجر استان در سینماهای وتوس و تربیت برگزار می‌شود، بیان داشت: امسال سعی داریم که اطلاع‌رسانی خوبی به مردم داشته باشیم از این‌رو جلساتی با دستگاه‌های همانند شهرداری داشتیم.

وی افزود: البته هنوز تعداد فیلم‌ها برای اکران در قم مشخص نشده و با توجه به حساسیت‌های موجود در استان برخی از فیلم‌ها برای نمایش انتخاب می‌شود.

موسوی نژادیان مردم را داوران فیلم‌های جشنواره فجر دانست و اظهار داشت: افزون بر نمایش فیلم‌ برنامه نقد نیز خواهیم داشت و کمیته‌های تخصصی برای برگزاری جشنواره از هم اکنون تشکیل شده است.

وی یادآور شد: زمان برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم فجر در استان قم از چهاردهم تا بیست و سوم بهمن ماه خواهد بود.

معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در بخش دیگری از سخنان خود به برگزاری نهمین نمایشگاه کتاب استان اشاره کرد و بیان داشت: در این نمایشگاه افزون بر عرضه کتاب شاهد نقد آن‌ها نیز خواهیم بود.

وی ادامه داد: در این نمایشگاه یک طبقه کامل به محصولات مربوط به کودکان اختصاص داده شده است، البته در این طبقه با همت شهرداری برنامه‌های جنگ شادی، مسابقه و برنامه‌های اعتقادی در نظر گرفته شده و اجرا می‌شود.

معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم خاطرنشان کرد: طبقه سوم این نمایشگاه نیز ویژه کتاب‌های کودک و نوجوان و طبقات منفی یک، طبقه یک و دو نیز برای بخش‌های دیگر در نظر گرفته شده است، همچنین در این نمایشگاه شاهد تخفیف 40 درصدی کتاب برای خریداران خواهیم بود./993/پ202/ن

ارسال نظرات