۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۸
کد خبر: ۱۹۴۷۷۵
فاکس نیوز:

بسته جدید تحریم‌ها برای امتیاز گرفتن از ایران است‬

خبرگزاری رسا ـ با وجود مخالفت‌های شدید کاخ سفید از وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، هم‌اکنون ۵۹ سناتور آمریکایی از بسته تحریم‌های جدید اعلام حمایت کردند و در تلاش هستند تا بتوانند تصمیم «باراک اوباما» برای وتو این لایحه ضدایرانی را به چالش بکشند.
ايران

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در حالی که دولت «باراک اوباما» رییس‌جمهور آمریکا تمام تلاش خود را به کار گرفته است که مانع تصویب تحریم‌های جدید علیه ایران شوند، 59 سناتور آمریکایی در حال حاضر از بسته جدید تحریم‌های ضدایرانی حمایت کرده‌اند.

 

به نوشته فاکس نیوز سناتورها بر این باورند بسته تحریم‌های جدید فشار بر ایران را افزایش خواهد داد تا در زمینه برنامه هسته‌ای امتیاز دهد.

 

این تعداد از سناتورهای حامی تحریم‌های جدید علیه ایران، کنگره را به تصویب لایحه‌ای نزدیک می‌کند که دولت «باراک اوباما» آنرا تهدیدی برای یک فرصت تاریخی دیپلماتیک با تهران، تخریب می‌کند.

 

بر اساس این گزارش، این سناتورها که از لایحه جدید تحریم‌ها علیه ایران حمایت کرده‌اند شامل تمامی جمهوری‌خواهان سنا به غیر از «جف فلیک» از ایالت «آریزونا» و «رند پائول» از ایالت «کنتاکی» می‌شود. 16 سناتور دموکرات چون «چاک شومر» از نیویورک که یکی از همپیمانان اصلی باراک اوباما است از این لایحه حمایت کرده‌اند و بسیاری از سناتورهای کنگره نیز از اظهار نظر خودداری کردند.

 

از آنجایی که مجلس نمایندگان آمریکا به شدت از افزایش فشارهای بیشتر علیه تهران حمایت می‌کند، سنا هم‌اکنون به 60 رأی مورد نیاز برای تصویب اکثر لوایح نزدیک می‌شود و حامیان تحریم‌های بیشتر علیه ایران در سنا فاصله کمی تا رسیدن به 67 رأی لازم برای به چالش کشیدن وتو اوباما دارند زیرا اوباما پیشتر هشدار داده بود در صورتیکه لایحه تحریم‌های بیشتر علیه ایران به تصویب برسد، آنرا وتو می‌کند اما اگر دو سوم سناتورها این لایحه را تصویب کنند، اوباما نمی تواند آن را وتو کند.

 

مقامات دولت اوباما نگران هستند که تحریم‌های اقتصادی جدید، توافق موقت هسته‌ای ایران و 1+5 (آمریکا،انگلیس،فرانسه،روسیه،چین بعلاوه آلمان) در ژنو را در معرض خطر قرار دهد و گفت‌وگوها برای رسیدن به یک توافق نهایی با ایران در خصوص برنامه هسته‌ای این کشور را تخریب کند و حتی کنگره وقوع جنگ با ایران را محتمل می‌کند./982/ب103/د

ارسال نظرات