۱۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۵
کد خبر: ۱۹۴۴۹۸
مفتی جدید تونس:

نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی حکیمانه است

خبرگزاری رسا ـ مفتی جدید تونس در دیدار رایزن فرهنگی کشورمان گفت: نامگذاری هفته وحدت از سوی امام خمینی(ره) هوشمندانه و حکیمانه است.
حضرت امام خميني

 

به گزارش خبرگزاری رسا، صادق رمضانی گل افزانی رایزن فرهنگی ایران روزگذشته با شیخ حمده سعید، مفتی جدید تونس دیدار و گفت وگو کرد.


در این دیدار، رمضانی گل افزانی دعوتنامه دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی برای شرکت مفتی جدید تونس در همایش وحدت اسلامی را تقدیم وی کرد.


مفتی جدید تونس از دعوت انجام شده استقبال کرد و با اشاره به این نکته مهم که پیامبر اعظم(ص) رمز وحدت مسلمانان شیعه وسنی است، ابتکار امام خمینی(ره) را برای نامگذاری هفته وحدت از 12تا17ربیع الاول هوشمندانه وحکیمانه دانست وگفت: دوست دارم در سفر به ایران به مرقد این مرد بزرگ رفته وبا قرائت فاتحه‎ای علو درجاتش را از خداوند متعال درخواست کنم.


وی با بیان اینکه در آینده بسیار نزدیک همایش بین المللی علمای اسلامی را در تونس برگزار خواهد کرد، بر حضور علمای جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد و آن را در راستای تحکیم حقیقی اخوت و برادری میان مسلمانان و به‎ویژه عالمان اسلامی برشمرد.


نماینده فرهنگی کشورمان، همچنین از برگزاری چندین نشست علمی با عنوان «پیامبر اعظم(ص) رمز وحدت مسلمانان» در کنار مشارکت در جشن‎های میلاد حضرت رسول(ص) از سوی رایزنی فرهنگی ایران خبر داد و گفت: علاوه بر این اقدامات، با تشکیل کمیته هنرمندان وشاعران جوان تونسی از مهر ماه سال92، مسابقات شعر و نقاشی در حال برگزاری است که به برندگان آن جوایز ارزشمندی تعلق خواهد گرفت و در صورت تصویب کمیته؛ کتابی با عنوان «شعر ونقاشی وحدت» یادواره جشن میلاد رسول اعظم(ص) نیز به چاپ خواهد رسید. 


گفتنی است شیخ حمده سعید مفتی جدید تونس  13ربیع الاول را آغاز جشن میلاد النبی(ص) اعلام کرده است تا با این خبر همسویی دولت وملت مسلمان کشورش را تجلی بیشتری بخشد./994/ب102/د

ارسال نظرات