۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۵
کد خبر: ۱۹۲۸۰۷
معاون برنامه‌ریزی رییس جمهور خبر داد؛

ارائه 4 سبد کالایی در سال 93

خبرگزاری رسا ـ معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور با بیان این‌که تا پایان سال جاری حداقل دو سبد کالایی به شریف‌ترین افراد جامعه تقدیم می‌شود، گفت: دولت در سال 93 برای هر فصل یک سبد کالایی در نظر گرفته است.
نوبخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، محمد‌باقر نوبخت معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران، با اشاره به اهمیت توجه به اقتصاد مقاومتی، گفت:‌ نخستین شرط در اقتصاد مقاومتی برخورداری از همه ظرفیت‌های اقتصادی کشور است.

وی توجه ویژه به معیشت مردم را از ویژگی‌های اقتصاد دانست و ابراز کرد: وقتی قرار است کشور در برابر فشارهای اقتصادی مقاومت کند، باید معیشت مردم را به خوبی تأمین کند.

نوبخت با بیان این که برای شکل گیری اقتصاد مقاومتی باید برنامه ریزی مناسبی صورت گیرد، اظهار کرد: در لایحه بودجه سال آینده برنامه‌ریزی مناسبی برای شکل‌گیری اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار گرفته است.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور بیان کرد: تا پایان سال جاری حداقل دو سبد کالایی به شریف‌ترین افراد جامعه تقدیم می‌شود.

وی با بیان این که برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها در ایام عید از هم‌اکنون اقداماتی صورت گرفته است، ابراز کرد: منابع مناسبی برای تأمین کالاهای مورد‌نیاز در ایام عید نوروز در نظر گرفته شده و میوه شب عید نیز در سردخانه‌ها انبار شده است.

نوبخت با اشاره به توجه دولت به معیشت مردم، گفت: دولت در سال 93 برای هر فصل یک سبد کالایی در نظر گرفته که به مردم تقدیم خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رییس‌جمهور با بیان این‌که تمام عقب‌ماندگی‌های  استان‌ها در قالب بودجه یک سال قابل جبران نیست، افزود: از این رو به جای اختلاف باید با همدلی به فکر حل مشکلات باشیم.

وی بیان کرد: اگر مجلس قانون بودجه را تا بهمن‌ماه به تصویب برساند، دولت همه آئین‌نامه‌های اجرایی آن را تا پایان سال تدوین می‌کند و از ابتدای سال آینده به طور کامل بودجه قابلیت اجرایی خواهد داشت.

نوبخت با بیان این‌که بودجه سال آینده در جهت مهار تورم و بهبود معیشت مردم است، اظهار کرد: وظیفه دولت مهار تورم در کنار ایجاد اشتغال است./927/پ202/ج

ارسال نظرات