۲۵ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۷
کد خبر: ۱۹۲۴۵۹

هشدار سوریه درباره خطر مبلغان تکفیری برای جهانیان

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس نمایندگان سوریه، با ارسال نامه‌ای به رؤسای پارلمان‌های جهان درباره خطر «پدیده تفکر وهابی» برای جهان هشدار داد.
محمد اللحام،رييس مجلس سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از العالم، محمد اللحام رییس مجلس نمایندگان سوریه در نامه‎ای ضمن هشدار به رؤسای پارلمان‌های جهان درباره خطر پدیده تفکر وهابی درخواست کرد تا نام مبلغانی که مسؤول فتواهای تکفیری هستند در فهرست‎های جهانی تروریسم گنجانده شود.


خبرگزاری رسمی سوریه تأکید کرد: محمد اللحام گسترش افکار افراطی را پدیده سرطانی دانست و عربستان را به دست داشتن در گسترش فتنه تکفیر و حمایت از تروریسم در جهان و قتل هزاران نفر از مردم بی‎گناه متهم کرد.


اللحام خاطرنشان کرد: برخی از کشورها عضویت سازمان ملل متحد را به دست آورده‎اند و برای گسترش تفکر وهابی تکفیری افراطی به طور نظام‎مند از طریق کنسولگری های خود در خارج از کشور یا هیأت‎های تبلیغی و تهیه جزوه‎های تدریس کودکان و جوانان تلاش می کنند.


رییس مجلس نمایندگان سوریه درخواست کرد نام مبلغانی که فتواهای تکفیری یا تحریک آمیز علیه ادیان دیگر صادر و به قتل مردم ترغیب می کنند، در فهرست‎های جهانی تروریسم گنجانده و محاکمه شوند.


وی کشورها و مسؤولان چاپ و نشر را ترغیب کرد از انتشار یا چاپ کتاب‎ها و جزوه‎هایی که تفکر وهابی تفکیری را رواج می‎دهند، جلوگیری کنند./994/ب101/د

ارسال نظرات