۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۱۹۱۸۹۹
استاد حوزه علمیه لرستان:

اربعین حسینی عامل مقابله با توطئه دشمن در نابودی دین بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که حرکت امام حسین(ع) براى اقامه‏ حق و عدل بود، گفت: اربعین عامل مقابله با توطئه دشمن در نابودی دین بود.
عزاداري اربعين حسيني

حجت الاسلام علی لرستانی، کارشناس و پژوهشگر معارف دینی در لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خم آباد، با بیان اهمیت اربعین، بیان داشت: با تدبیر الهى و خاندان پیامبر(ص)، یاد نهضت حسینى براى همیشه جاودانه شد.

وی گفت: در فرهنگ عاشورا، اربعین به چهلمین شب شهادت حسین ‌بن علی(ع) گفته مى‌شود که مصادف با روز بیستم ماه صفر است.

این استاد حوزه علمیه لرستان افزود: در روز بیستم صفر، شیعیان مراسم سوگوارى عظیمى را در سراسر کشور به یاد عاشوراى حسینى بر پا مى‌کنند، عاشقان و پیروان آن امام، در سحال اسرار اربعین به ذکر پرداخته و باران اشکبار چشم خویش را با مظلومیت حسین و یارانش پیوند مى زنند.

حجت الاسلام لرستانی تصریح کرد: این راه، راه تداوم عشق است و بی‌گمان هیچ‌گاه بی‌رهرو نمی ماند.

اربعین روز وحدت و انسجام مسلمانان و حفظ ارزش‌های مکتب خون و شهادت است.

وی با بیان این که دشمنان اسلام با به شهادت رساندن امام حسین (ع)، قصد نابود کردن دین را داشتند، عنوان کرد: دشمنان تلاش کردند تا حادثه کربلا به کلی فراموش شود، اما شیعیان برای مقابله با آنان، از هر مناسبتی استفاده کردند، یکی از این مناسبت ها، حادثه روز اربعین است.

این کارشناس معارف اسلامی در لرستان با بیان این که اربعین در راستای اقامه‏ حق، عدل، دین خدا و ایجاد حاکمیت شریعت و برهم زدن بنیان ظلم، جور و طغیان بوده است، اظهار داشت: اربعین عامل مقابله با توطئه دشمن در نابودی دین و ادامه‏ راه پیامبر اکرم(ص) و دیگر پیامبران بوده است.

اربعین تداوم عاشورا و ذکر رسالت بازماندگان پس ازخون و شهادت است

حجت الاسلام لرستانی خاطرنشان کرد: اگر بازماندگان شهدا در حوادث گوناگون از جمله شهادت حسین‏بن‏على(ع) در عاشورا، به حفظ یاد و آثار شهادت کمر نبندند، نسل هاى آینده از دستاورد شهادت بی بهره می شوند.

این استاد حوزه علمیه لرستان یکی از نشانه ‏های مؤمن را زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین بیان کرد، و در ادامه افزود: پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شبانه ‏روز، زیارت اربعین، انگشتر به دست راست کردن، پیشانی بر خاک نهادن در سجده و بسم الله را بلند گفتن از نشانه های مؤمن است./9451/ت303/ب

ارسال نظرات