۱۹ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۰
کد خبر: ۱۹۱۸۶۹
رییس کمیسیون فرهنگی مجلس:

عزل و نصب مدیران اوقاف در اختیار وزیر ارشاد نیست/ عملکرد دولت هیچ سنخیتی با اعتدال ندارد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزل و نصب های متعدد دولت تدبیر و امید، گفت: عملکرد این دولت خلاف شعار آقای روحانی و بر ضد اعتدال است.
حجت الاسلام احمد سالک

حجت‌الاسلام احمد سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در واکنش به اقدام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در عزل مدیر کل اداره اوقاف استان اصفهان، اظهار داشت: دولت تدبیر و امید شعارش اعتدال است اما در عمل یک جانبه نگری می کند آن هم از یک جریان خاص سیاسی یعنی اصلاح طلبان.

وی با بیان این که دولت واقعا ضد اعتدال عمل می کند، گفت: در طول این مدت بیش از 1500 نفر از مدیران را جابجا کرده اند و بازنشستگان ارگان های مختلف جایگزین آنها شده اند؛ این کارها خلاف شعار آقای روحانی است؛ این کارها هیچ تناسبی با شعار اعتدال ندارد.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت به یک نمونه دیگر از این عزل و نصب ها اشاره کرد و ابراز داشت: شنبه ای که گذشت در اصفهان شخصی به نام آقای قاسمی که بازنشسته شهرداری اصفهان است را به عنوان مدیرکل جهاد کشاورزی استان معرفی کردند.

حجت الاسلام سالک افزود: سابقه کاری این فرد در جهاد به چندین سال پیش برمی گردد که مدت کوتاهی در این نهاد مشغول کار بود؛ به لحاظ تخصصی هیچ ارتباط و تناسبی با این پست ندارد؛ در این ارتباط نه تنها با نمایندگان مجلس هیچ صحبتی نکردند بلکه حتی به حرف ما نیز گوش ندادند.

وی در تشریح جریان عزل مدیرکل اداره اوقاف اصفهان، گفت: مسائل اوقاف چه وقف خاص و چه عام از شئونات ائمه اطهار(ع) و رهبر است؛ دایره این اختیارات هم در بحث تصدی گری و هم مربوط به اختیاراتی است که در مال اوقافی دارند.

این نماینده مجلس ادامه داد: به عبارت دیگر یعنی نصب و عزل مدیران اوقاف به عهده مقام معظم رهبری است که ایشان این مسؤولیت را به نماینده خود در اوقاف تفویض فرموده اند بنابراین هرگونه تغییری در مدیریت باید با نظر نماینده ولی فقیه انجام شود، تصرف در اموال اوقافی نیز تحت نظر وی است.

رییس کمیسیون فرهنگی مجلس در نقد عملکرد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: وزیر اگر نقطه نظری در تغییر و تحولات مدیرتی اوقاف داشته باشد ضرورتا باید از کانال ولی فقیه پی گیری کند یعنی اگر شخصا تغییری انجام دهد خلاف سیاق حرکت ولی فقیه و نماینده ایشان است.

نماینده مردم اصفهان در خانه ملت خاطرنشان کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی حسین کوپایی را به جای حجت الاسلام اژدری و به عنوان سرپرست انتخاب کرد، چگونگی این ابلاغ خود جای بحث دارد که از آن صرف نظر می کنم.

حجت الاسلام سالک در ادامه گفت: این موضوع به اطلاع نماینده ولی فقیه رسید و ایشان مسأله ای قانونی را مطرح کردند و آن این که شئونات ولایت و بحث نمایندگی باید حفظ شود به همین دلیل این مسأله فعلا متوقف شد تا تصمیم نهایی را ایشان در این زمینه بگیرد./928/ت301/ج

ارسال نظرات