۰۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴
کد خبر: ۱۹۰۸۹۹
کارشناس معارف اسلامی:

مهم‌ترین رسالت‌ امام سجاد حفظ دین و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‌های بعد بود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه لرستان حفظ دین و انتقال فرهنگ عاشورا به نسل‌های آینده را مهم ترین رسالت امام سجاد(ع) بیان کرد.
امام سجاد(ع)

حجت الاسلام علی لرستانی، استاد حوزه علمیه و کارشناس امور دینی در لرستان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به نقش و رسالت امام سجاد(ع) در تحول جامعه، بیان داشت: یکی از رسالت‌های بسیار مهم امام سجاد(ع) حفظ دین در زمان خویش  و انتشار فرهنگ عاشورا به نسل‌های آینده بود.

وی با بیان این که اگر امام سجاد(ع) در واقعه کربلا به شهادت می‌رسید نهضت امام حسین(ع) خاموش می‌شد و به گوش جهانیان نمی‌رسید، افزود: اگر اسلام زنده است به برکت خون سیدالشهدا(ع) و پاسداری حضرت‌ سجاد(ع) و زینب‌ کبری(س) است.

این کارشناس امور دینی در لرستان با بیان این که رسالت امام سجاد(ع) انتقال میراث کربلا بود، گفت: حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) پس از واقعه کربلا، وقایعی که درباره کربلا رخ می داد را تبیین می کردند.

وی تصریح کرد: امام سجاد(ع) با ابتکار عملی و بیان حادثه کربلا، حوادث پس از عاشورا، غضب ها و خشم هایی که علیه بنی امیه صورت می گرفت را جهت داد و ساماندهی کرد.

حجت الاسلام لرستانی افزود: امام سجاد (ع)  جدیت فوق العاده ای را درباره دعا به کار برد، در سایه این تلاش امام(ع) جامعه، از عوارض منفی خشونت های بنی امیه رهایی یافت و خشونت ها نتوانست جامعه را دچار آسیب کند.

این استاد حوزه علمیه لرستان با بیان این که امام سجاد(ع) حرکت خدمت به محرومین را پایه گذاری کرد، گفت: امام سجاد(ع) توجه به محرومان را اصالت می داد و به جامعه لطافت می بخشید، به گونه ای که جامعه اخلاق خود را باز یابد و خط خود را گم نکند.

حجت الاسلام لرستانی با بیان این که امام سجاد (ع) بازسازی فکری و فرهنگی جامعه اسلامی را بزرگترین رسالت خود می دانست که در قالب دعاهای صحیفه سجادیه ارائه شد، بیان داشت: صحیفه سجادیه مجموعه دعاهای امام سجاد(ع) است که دارای مضامین سیاسی، عبادی، معنوی و اجتماعی است. 

این کارشناس معارف اسلامی در لرستان با بیان این که وظیفه اصلی امامت هدایت جامعه است، افزود: کانونی ترین نقطه این هدایت، ارتباط با خداست و هدایت به سوی خداست که اصلی ترین وظیفه امام سجاد (ع) است./9451/ت302/ب

ارسال نظرات