۱۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۱۸۹۳۳۴
آیت الله علما:

به قاطعیت تیم مذاکره کننده کشورمان مطمئن هستیم

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: مطمئنا تیم مذاکره کننده هسته ای با قاطعیت از حقوق مسلم ملت ایران در خصوص انرژی هسته ای دفاع و شرایطی ایجاد خواهند کرد تا طرف های مقابل نیز این مسئله را را بپذیرند.
حجت الاسلام والمسلمين علما امام جمعه و نماينده ولي فقيه در کرمانشاه


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در منطقه غرب، آیت الله مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: به فضل الهی موفقیت ایران در مذاکرات هسته ای با اتکا به سه اصل عزت، حکمت و مصلحت حتمی است.


وی ادامه داد: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند اعضای مذاکره کننده فرزندان انقلاب هستند که در این راه تلاش فراوانی برای احیای حق نظام اسلاممی انجام می دهند.


امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: مطمئنا تیم مذاکره کننده هسته ای با قاطعیت از حقوق مسلم ملت ایران در خصوص انرژی هسته ای دفاع و شرایطی ایجاد خواهند کرد تا طرف های مقابل نیز این مسئله را را بپذیرند.


آیت الله علما گفت: انرژی هسته ای تنها بهانه ای است که آمریکا کشورمان را مورد تحریم قرار دهد، رهبر معظم انقلاب نیز در بیابه نتیجه این منات خود اعلام کردند که به مذاکرات خوشبین نیستند چرا که واضح است مسئله هسته ای تنها یک بهانه است برای آمریکا تا تحریم های اعمال شده علیه ایران را افزایش دهد.

 

امام جمعه کرمانشاه ضمن تشکر از حضور دانش آموزان، دانشجویان، مسؤولان و همه آحاد مردم در مراسم 13 آبان امسال، گفت: این روز در تاریخ ایران فراموش نشدنی است، مگر می شود تبعید امام خمینی (ره) به علت آن که ایشان مخالفت خود را با سیاست های آمریکایی نظیر  قانون کاپیتولاسیون ابراز کردند و تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان هوشیار و بصیر را فراموش کرد.

 

وی اظهار کرد: هرگز یادمان نمی رود که سال ها قبل از انقلاب آمریکا سالانه 300 هزار تومان پول از ایران بابت حق توحش دریافت می کرد، حق توحش یعنی این که شما ایرانی ها وحشی هستید و ما شما را مدیریت می کنیم.


امام جمعه کرمانشاه افزود: تجربه نشان داده است که دولت آمریکا، دولتی غیر قابل اعتماد است، روز به روز بر بی اعتمادی به آمریکا در دنیا افزوده می شود و این کشور حتی اعتماد متحدانش را نیز از دست رفته می بیند.


وی با اشاره به اینکه آمریکا امروز کاملا تابع رژیم صهیونیستی شده است، گفت: این رژیم بی پایه اساس و جعلی ایران را بزرگترین خطر برای خود می بیند به همین دلیل تمام تلاشش را به کار بسته تا در مذاکرات هسته ای ایران با گروه 1+5 نتیجه ای حاصل نشود.


آیت الله علما با اشاره به فرا رسیدن ایام سوگواری ماه محرم امام حسین(ع) را کشتی نجاتی برای تمام آزادی خواهان جهان دانست و گفت: سیدالشهدا(ع) تنها به گروه و عده ای خاص تعلق ندارد، ایشان متعلق به تمام بشریت هستند و آزادی خواهان جهان نیز تبعیت از آن امام همام را کارگشای راه خویش می دانند.


وی در پایان بر زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر در جامعه تاکید کرد و گفت: بزرگترین هدف امام حسین (ع) از قیام زنده نگه داشتن امر به معروف و نهی از منکر بود به همین خاطر ما نیز باید به این فریضه مهم توجه داشته باشیم.


گفتنی است، نمازگزاران کرمانشاهی در پایان مراسم نماز جمعه به مناسبت هفته امر به معروف و نهی از منکر راهپیمایی کردند و با شعارهای تذکر لسانی احیا باید گردد، و همچنین در بیانیه ای ضمن تأکید بر گسترش امر به معروف و نهی از منکر از همه مردم و مسؤولان بخصوص قوه قضاییه احیای این فریضه مهم را خواستار شدند./967/پ202/س

 

ارسال نظرات