۰۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۱۶
کد خبر: ۱۸۸۲۲۸

امیدواری محتاطانه برای حل بحران سیاسی در تونس

خبرگزاری رسا ـ در پی مذاکرات میان دولت اسلامگرای تونس و گروه های مخالف آن، علی لاراید نخست وزیر تونس گفت تا سه هفته دیگر، دولت کنونی جایش را به یک کابینه جدید خواهد داد.
تظاهرات مردمي تونس

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا و به نقل از رادیو فرانسه، مجمع کارگران تونس که نقش میانجی در مذاکرات میان دولت اسلامگرای تونس و گروه های مخالف آن را به عهده دارد اعلام کرد نمایندگان این دو حزب، توافق کردند کمیته ای را مامور تشکیل کابینه دولت جدید کنند.

از سوی دیگر، در این مذاکرات هردو جانب توافق کردند یک کمیسیونی مرکب از کارشناسان را برای تهیه متن نهایی قانون اساسی جدید تونس تشکیل دهند.

در چارچوب توافق های یاد شده، شورای ملی قانون گذاری تونس نیز جلسات خود را امروز از سر گرفت و نزدیک به ٦٠ عضو این شورا که از هنگام کشته شدن محمد براهمی، نماینده مجلس، جلسات شورا را تحریم کرده بودند، به شورا بازگشتند.

مصطفی بن جعفر، رئیس شورای ملی قانون گذاری تونس در یک کنفرانس مطبوعاتی به خبرنگاران گفت نمایندگان گروه های پارلمانی تونس از توافق های به دست آمده اظهار رضایت کرده اند.

شورای ملی قانون گذاری تونس یک هفته فرصت دارد تا کمیسیون انتخابات تونس برای برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در این کشور را تشکیل دهد.

با این حال شماری از نمایندگان مخالف دولت اسلامگرای نهضت گفته اند تحولات کنونی را محتاطانه دنبال می کنند./1420/ 1409/ح

ارسال نظرات