۰۲ مهر ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
کد خبر: ۱۸۵۲۷۹
رییس انجمن دارالحدیث تونس:

جهاد نکاح در قرآن و سنت جای ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس انجمن دارالحدیث تونس در واکنش به اعزام دختران تونسی به سوریه برای جهاد نکاح و سوء استفاده تروریست‌های مسلح از آنان، تأکید کرد: جهاد نکاح در قرآن و سنت نبوی مفهومی ندارد.
شيخ فريد الباجي، رييس انجمن درالحديث تونس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ فرید الباجی، رییس انجمن دارالحدیث تونس وجود مفهومی برای جهاد نکاح در اسلام را رد کرد و گفت: این مسأله از اخلاق و سنت‌های تونس به دور است و در قرآن و سنت نبوی جای ندارد.

 

شیخ فرید الباجی در ادامه اعزام دختران تونسی به سوریه به بهانه جهاد نکاح و سوءاستفاده تروریست‌های سوری از آنان را محکوم کرد و از تونسی‌ها خواست که به این فتواهای عجیب گوش نداده و از آن پیروی نکنند.

 

شیخ الباجی در واکنش به اخبار منتشره در رسانه‌های گروهی که در آن اعلام شده بود: «ده‌ها تن از دختران تونسی که برای جهاد نکاح به سوریه رفته بودند، در حالی به این کشور بازگشتند که باردار هستند»، این اظهارات را به زبان آورد.

 

در 19 آوریل 2013 شیخ عثمان بطیخ، مفتی وقت تونس اعلام کرد که 16 دختر تونسی برای جهاد نکاح به سوریه فرستاده شده‌اند. شیخ بطیخ که مدت کوتاهی پس از این اظهارات از سمت خود برکنار شد، به شدت از این گونه اقدامات انتقاد کرده بود. رسانه‌های تونسی نیز اخیرا از اعزام صدها دختر از این کشور به سوریه خبر داده‌اند./980/ب102/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات