۳۰ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۸
کد خبر: ۱۸۴۸۹۴
نماینده خبرگان رهبری:

غرب به تأثیر فرامنطقه‌ای ایران اسلامی اذعان دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: امروز تصور این‌که گرهی از مشکلات منطقه بدون حضور و تأثیر ایران باز شود، غیرممکن است، مسأله‌ای که آمریکا نیز بر آن تأکید دارد.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در آستانه آغاز هفته دفاع مقدس در دیدار نیروهای مسلح مستقر در مراغه اظهار داشت: تهدید دشمنان در جنگ تحمیلی به برکت حماسه‌آفرینی فرزندان ملت تبدیل به فرصتی برای خودکفایی و سازندگی شد.


وی با بیان این‌که امروز به برکت تجربه‌های کسب شده در دوران دفاع مقدس قادر به مقابله با هر نوع تهدید احتمالی دشمنان نظام هستیم، خاطرنشان کرد: با وجود نیروهای مسلح مقتدر، ولایت‌مدار و ایثارگر دیگر هیچ قدرتی فکر تجاوز به میهن اسلامی را ندارد، چراکه هرگونه تهدید احتمالی با پاسخ کوبنده مواجه خواهد بود.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که قدرت سیاسی کشور سبب شده غرب بر تأثیر غیرقابل انکار ایران اسلامی در عرصه معادلات منطقه ای اذعان کنند، تصریح کرد: امروز تصور این‌که گرهی از مشکلات منطقه بدون حضور و تأثیر ایران باز شود، غیرممکن است، مسأله‌ای که آمریکا نیز بر آن تأکید دارد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که اقتدار و تثبیت پایه های نظام اسلامی به برکت خون شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان دوران درخشان دفاع مقدس حاصل شده است، گفت: دفاع مقدس یادآور دلاوری‌ها و رشادت‌های رزمندگان و مجاهدت‌های شهدا و ایثارگران در عرصه نبرد حق علیه باطل است.


نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای مهم جنگ تحمیلی پرداخت و اظهار داشت: سپاه و ارتش به عنوان دو نیروی مکتبی، ولایی، مقتدر پیشرفت‌های زیادی در صنایع دفاعی داشته اند که همه با تکیه بر اصل توانایی جوانان ایرانی بوده است.


وی ایمان، اخلاص، روشن بینی و اعتقاد به آموزه های اسلامی و انقلابی را لامه توفیقات روزافزون نیروهای مسلح دانست و افزود: اگر امروز شاهد هجمه های روزافزون نظام سلطه علیه ملت ایران هستیم، نشان از ترس و واهمه استکبار از هوشیاری و اقتدار نیروهای مسلح و ملت ایران است.


امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که عقلانیت، معنویت، توکل، حرکت و عمل در مسیر ولایت را مهم‌ترین عامل اقتدار نظام اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: بحران سیاسی و امنیتی در کشورهای منطقه متأثر از عدم وجود رهبری واحد در رأس امور است، اگر وحدت در مقابله با آمریکا و رژیم صهیونیستی نباشد، توطئه و فشار دشمنان بیشتر خواهد شد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وحدت و بصیرت را لازمه کسب توفیق در مقابل دشمنان دانست و گفت: اتحاد و انسجام ملت‌های مسلمان تنها راه حل رفع گرفتاری‌های کنونی مسلمانان است، امروز نیروهای مسلح با وحدت و یکدلی مقابل دشمنان نظام ایستاده اند و هر روز بر این اقتدار نظامیان کشور افزوده می‌شود./935/پ202/س

ارسال نظرات