۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۹
کد خبر: ۱۸۴۸۲۲
نماینده خبرگان رهبری:

هدف اصلی آمریکا تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی جنگ‌افروزی‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه با اهداف مختلف پیگیری می شود، تصریح کرد: هدف اصلی آمریکا تأمین امنیت رژیم صهیونیستی است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با اشاره به طرح روسیه در توقف جنگ‌افروزی آمریکا در منطقه و سوریه اظهار داشت: این طرح با موافقت طرف غربی که مواجه شده که در هفته گذشته سبب توقف بحث‌های مربوط به آغاز جنگ شده است.


وی با بیان این‌که آمریکا با سناریوی دفاع از حقوق بشر و استفاده از سلاح شیمیایی توسط دولت سوریه، در صدد ایجاد امنیت نسبی برای رژیم صهیونیستی در منطقه است، خاطرنشان کرد: عقب نشینی آمریکا از حمله به سوریه می تواند تاکتیکی جدید محسوب شود، چراکه هدف اصلی آمریکا تأمین امنیت برای رژیم صهیونیستی بوده است.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که جنگ‌افروزی‌های آمریکا در منطقه خاورمیانه با اهداف مختلف پیگیری می شود، تصریح کرد: رهنمودهای مهم رهبر انقلاب به همراه رایزنی‌های مؤثر دستگاه دیپلماسی کشور و همچنین طرح روسیه توانست آتش جنگی که می رفت دامن جهانیان را بگیرد، خاموش کرد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سخنان اخیر رهبر انقلاب مبنی بر نرمش قهرمانانه در کار دیپلماسی اظهار داشت: رهبری این تعبیر مهم سیاسی را 17 سال گذشته مطرح کرده بودند، حال عده‌ای چنین وانمود می کنند، نرمش سیاسی ایران به معنای اثرگذاری تحریم‌ها و دست کشیدن از آرمان‌هاست.


نماینده خبرگان رهبری با بیان این‌که نرمش قهرمانانه به معنای دفاع از اصول، ارزش‌ها و آرمان‌ها با تاکتیک‌های رایج در دیپلماسی خارجی است، گفت: برای دفاع از حق مسلم هسته‌ای خود در مجامع بین‌المللی باید نگرانی‌های هرچند ظاهری غرب را برطرف کنیم، با این‌که جامعه بین الملل می داند که فعالیت های هسته‌ای ایران غیرنظامی و صلح‌آمیز است.


وی با اشاره به این‌که نگرش انحصارطلبانه آمریکا و غرب در علوم مختلف عامل اصلی در سیاسی شدن پرونده هسته ای ایران است، گفت: به یقین طولی نخواهد کشید که سردمداران غربی حق هسته‌ای ایران را به رسمیت شناخته و آن موقع باید از تحریم‌های ظالمانه خود دست بردارند.


امام جمعه مراغه در پایان با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس، خواستار برگزاری باشکوه ویژه برنامه های این مناسبت شد و تصریح کرد: مهم ترین وظیفه امروز ما در برابر خون شهدا، تبعیت از ولایت و ادامه راه شهدا است، باید دید که فرزندان ملت در وصیت نامه های خود بر چه مواردی تأکید داشته اند./935/پ201/س

ارسال نظرات