۲۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۱۸۴۷۹۵
فردا ؛

همایش بین‎المللی تقریب مذاهب در انگلیس برگزار می‎شود

خبرگزاری رسا ـ هفتمین همایش بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی فردا در لندن آغاز به کار می‌کند.
قرآن

 

به گزارش خبرگزاری رسا، هفتمین همایش بین‌المللی تقریب مذاهب اسلامی، فردا به همیت مرکز اسلامی انگلیس در لندن آغاز به کار می‌کند.

 

این همایش با شعار «نقش تقریب در رویارویی با فرقه‌گرایی و حمایت از جامعه» فردا از ساعت 9 صبح به وقت محلی با حضور علما، اساتید و پژوهشگران جهان اسلام در مرکز اسلامی انگلیس در لندن آغاز می‌شود و تا ساعت 18 ادامه دارد.

 

«رویارویی با چالش‌ها»، «فرقه‌گرایی ناپسند» و «توسعه جوامع» سه محور اصلی مورد بررسی در این همایش خواهد بود و در قالب این محورها نیز مباحثی همچون «خطرات فرقه‌گرایی و تکفیر برای سلامت جامعه»، «خطرات جهل و افراط‌گرایی برای سلامت جامعه» و «چالش خارجی برای تقریب و راه‌های رویارویی با آن» بررسی خواهد شد.

 

«چالش‌های تهدید‌کننده بیداری اسلامی و راه‌های رویارویی با آن»، «تقریب؛ شیوه‌ای شجاعانه، چرا دشمنان از آن می‌هراسند؟»، «نقش علما، اندیشمندان و متفکران در رویارویی با چالش‌ها علیه تقریب» و «جهانی‌شدن اسلامی ـ ایمانی در رویارویی با جهانی‌شدن الحادی غرب» از دیگر مباحث مورد بررسی در همایش است.

 

بخش دیگری از همایش نیز به بررسی مباحثی همچون «جریان تقریب‌گراها چگونه ارزش‌های تقریب را در جوامع نهادینه می‌کنند؟»، «حفظ حاکمیت و استقلال از ارکان وحدت اسلامی»، «هم‌زیستی و تعامل با دیگران»، «ظهور فرقه‌گرایی در جامعه؛ دلایل و عوامل کمک‌کننده»، «چگونه دشمن از فرقه‌گرایی به عنوان سلاح بهره می‌برد؟»، «رویارویی با فرقه‌گرایی؛ راهکارها و ایده‌ها»، «فرقه‌گرایی و سلب هویت» و «از فرقه‌گرایی ملت‌ها تا تقسیم کشورها» اختصاص یافته است.

 

قرار است در هفتمین همایش تقریب لندن، موضوعاتی همچون «نقش علما و اندیشمندان در رویارویی با فرقه‌گرایی»، «مکانیسم همگرایی در برابر فرقه‌گرایی»، «ایده‌ها و اصول در رد فرقه‌گرایی و از بین‌بردن آن»، «توسعه در جامعه فرقه‌گرا و غیر فرقه‌گرا»، «دلایل انحلال جوامع»، «عناصر قدرت در جامعه»، «تقریب‌گراها؛ جریانی برای ساخت جامعه» و «منشور وحدت اسلامی؛ اهداف و محتوا» نیز بررسی شود.

 

«ارکان جامعه شایسته در قرآن»، «فرقه‌گرایی و تقسیم؛ چالش‌های توسعه اجتماعی»، «صلح اجتماعی و توسعه»، «تقریب؛ نبرد آگاهی علیه جهل»، «نقش تقریب در برقراری امنیت اجتماعی و تأثیر آن بر توسعه اجتماعی» و «دلایل هراس از انتشار بیداری اسلامی» نیز در همایش لندن بررسی خواهد شد./982/ب101/د

منبع: ایکنا

ارسال نظرات