۲۷ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۰۸
کد خبر: ۱۸۴۶۱۹
نماینده خبرگان رهبری:

مذاکره برای سلطه‌گری هیچگاه نتیجه نداده است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: دیپلماسی خارجی ایران معتقد است که بدون جنگ نیز می توان به فکر تأمین منافع ملی بود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع طلاب مدارس علمیه مراغه با بیان این‌که عقب‌نشینی آمریکا از مواضع جنگ‌افروزانه چند هفته گذشته نشان از تأثیرگذاری دیپلماسی فعال ایران اسلامی دارد، اظهار داشت: آمریکا در اعلان جنگ علیه سوریه از سوی هم‌پیمانان همیشگی خود تنها ماند.


وی با اشاره به این‌که آمریکا به دنبال اتخاذ سیاست غلط در منطقه و عدم اجماع جهانی علیه درصدد فراهم کردن بهانه ای برای فرار از وضعیت مفتضحانه امروزی است، خاطرنشان کرد: به یقین آمریکا و کشورهای غربی با تروریست‌پروری در منطقه خاورمیانه تنها امنیت خود را متزلزل می کنند.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که حمایت از گروه‌های تکفیری و سلفی در کشورهای اسلامی بیشتر به ضرر امنیت غرب است، تصریح کرد: تجهیز چنین گروه‌های تروریستی به یقین عاقبت خوشی برای سردمداران غربی نخواهد داشت، چنان که در گذشته القاعده و طالبان به عنوان دست‌پروده‌های غرب آرامش و آسایش را از چشمانشان ربوده است.


وی با انتقاد ار این‌که برخی از کشورهای سلطه‌گر غربی با مسأله تروریسم برخوردی تاکتیکی دارند، گفت: عدم مبارزه جدی با پدیده شوم تروریسم در آینده مشکلات فراوانی برای امنیت و آرامش در منطقه ایجاد خواهد کرد، البته باید در نظر داشت که جنگ طلبی آمریکا در سوریه اقدامی تاکتیکی و بیشتر با هدف تأمین امنیت رژیم صهیونیستی بود.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نقش سازنده ایران در صلح و ثبات امنیتی منطقه خاورمیانه اظهار داشت: سیاست خارجی ایران همواره بر صلح و دوری از هرگونه جنگ بوده است، دیپلماسی خارجی ایران معتقد است که بدون جنگ نیز می توان به فکر تأمین منافع ملی بود.


وی با تأکید بر این‌که اتخاذ مواضع اعتدال گرایانه به معنای عقب نشینی از آرمان های انقلاب و نظام نیست، اظهار داشت: اصل و مسأله مهم این است؛ هر دولتی که می خواهد با ملت ایران مذاکره کند، باید عزت، کرامت و احترام ملت ایران را در نظر بگیرد، مذاکره برای سلطه‌گری هیچگاه نتیجه نداده است.


امام جمعه مراغه با تشریح بخش‌هایی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که به مسأله « نرمش مقتدرانه و قهرمانانه » اشاره کردند، گفت: دفاع از حقوق هسته ای کشور باید در اوج عقلانیت، به دور از جنجال های سیاسی و در راستای اعتمادسازی دو طرفه صورت گیرد./935/پ202/س

ارسال نظرات