۲۵ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۱
کد خبر: ۱۸۴۳۳۸

محب بودن اهل بیت باید در عمل تجلی یابد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: این‌گونه نشود که در گفتار خود را دوستدار اهل بیت و شیعه بنامیم، اما در عمل مخالف این مسأله مشاهده شود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری شب گذشته در جشن زیر سایه خورشید که در امامزاده سیدمحمد مراغه برگزار شد، اظهار داشت: سیره و منش زندگی ائمه اطهار به ویژه امام رضا(ع) الگوی سبک زندگی دینی و سعادتمند است.


وی با بیان این‌که سیره عملی امام رضا نشانه انسانیت و گام در مسیر الی الله است، خاطرنشان کرد: آن حضرت معروف به امام مهربانی، بخشنده، فاضل، سخاوتمند و الگویی بزرگ برای مسلمانان جهان است، ائمه اطهار(ع) نه برای شیعه بلکه برای کل بشریت مایه رحمت، سعادت و هدایت هستند.


امام جمعه مراغه دستگیری از نیازمندان، بخشش بی‌اندازه، دلسوزی به مردم، توجه به سنت رسول الله(ص)، مقابله با ظلم مستکبران، پاسخگویی به شبهات، اخلاق نیکو، مردم‌داری، استحکام معارف شیعی و زمینه‌سازی برای درک وجود مبارک حضرت حجت(عج) را از ویژگی‌های شخصیتی و ابعاد زندگی آن امام همام برشمرد.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که وجود مبارک طرح مطهر امام هشتم در ایران اسلامی مایه عنایات و توجهات امام رضا(ع) به مردم بوده است، گفت: بر اساس احادیث و روایات معتبر وارده؛ زیارت ثامن الحجج(ع)، مانند زیارت خانه خدا دارای ثواب و اجر اخروی است.


وی با بیان این‌که محب بودن اهل بیت باید در عمل تجلی یابد، گفت: این‌گونه نشود که در گفتار خود را دوستدار اهل بیت و شیعه بنامیم، اما در عمل مخالف این مسأله مشاهده شود، در حقیقت شیعه بودن به کلام نیست، بلکه به عمل است، از این رو باید همه در محضر خداوند و ائمه اطهار(ع) از معصیت و گناه پرهیز کنیم.


همچنین منصور صادقی اصل، فرماندار مراغه با بیان این‌که مردم این شهر با تقدیم بیش از یک هزار و 400 شهید در دوران دفاع مقدس دین خود نسبت به نظام و انقلاب را ادا کرده‌اند، اظهار داشت: فرزندان این ملت با عمل به سیره ائمه اطهار و حضرت رضا(ع) توانسته‌اند مقابل مستکبران عالم ایستادگی کنند.


گفتنی است، همزمان با دهه کرامت و خجسته میلاد حضرت ثامن الحجج(ع) جشن زیر سایه خورشید در شهرستان مراغه امروز با حضور دو نفر از خادمان آستان قدس رضوی، با ویژه برنامه های سخنرانی مذهبی، مولودی خوانی، تجلیل از خادمان امامزادگان و قرائت زیارت خاصه امام هشتم برگزار شد./935/پ203/ب

ارسال نظرات