۲۴ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۱۸۴۲۲۵
نماینده خبرگان رهبری:

عامل بودن به دانسته‌ها رمز موفقیت در تحصیل و زندگی است

خبرگزاری رسا‌ـ امام جمعه مراغه گفت: تهذیب نفس، اخلاق حسنه و دوری از هواهای دنیوی لازمه تأثیرگذاری علم بر شخصیت و رفتار انسان است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم آغاز سال تحصیلی حوزه های علمیه مراغه با تأکید بر این‌که مجاهدت در راه فراگیری علوم و معارف اسلامی ارزشی بسیار والا دارد، اظهار داشت: هدف از تحصیل در حوزه باید تقرب به درگاه الهی و خدمت به خلق الله باشد.

 

وی با بیان این‌که علم باید در راه دین و خدمت به مردم قرار گیرد، خاطرنشان کرد: تعلیم باید همواره در کنار تربیت باشد، اگر تهذیب نفس در فراگیری معارف اسلامی بی بهره باشیم، هیچ فایده ای برای جامعه نخواهیم داشت، از این روست که در دوران تحصیل علوم دینی نباید از کسب فیض در محضر اساتید اخلاق غافل شوید.

 

امام جمعه مراغه با بیان این‌که جویایندگان علم و معرفت باید اخلاص را نیز سرلوحه کارهای خود قرار دهند، تصریح کرد: اگر خلوص نیت برای تحصیل در حوزه نباشد، هیچ توفیقی حاصل نخواهد شد، اخلاص نه تنها در دوران تحصیل بلکه باید در همه مراحل زندگی مدنظر باشد.

 

رییس حوزه های علمیه مراغه در بخش دیگری از سخنان خود خواستار الگوپذیری طلاب از بزرگان حوزه از جمله امام خمینی(ره) شد و گفت: امام راحل به عنوان یک روحانی و شخصیت بزرگ جهانی، دنیا را متحول کرد و انقلاب اسلامی را با تکیه بر ارزش های دینی پیروزی رساند، آن شخصیت متعالی پرورش یافته حوزه بوده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که عامل بودن به دانسته‌ها رمز موفقیت در تحصیل و زندگی است، گفت: تهذیب نفس، اخلاق حسنه و دوری از هواهای دنیوی لازمه تأثیرگذاری علم بر شخصیت و رفتار انسان است، در عرصه تعلیم و تربیت نباید از تربیت صحیح و اسلامی کوتاهی شود.

 

وی ادامه داد: توجه به اصل تربیت دینی نقش مهمی در شکل گیری شخصیت اجتماعی و فرهنگی طلاب دارد، از این رو اساتید و متولیان حوزوی رسالت خطیری در تربیت دینی طلاب مبتنی بر آموزه های قرآنی و سیره اهل بیت عصمت و طهارت بر عهده دارند.

 

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری، تحصیل بیش از 700 طلبه خواهر و برادر در حوزه های علمیه خواهران و برادران شهرستان مراغه را سرمایه بزرگ علمی، فرهنگی و اجتماعی برای منطقه دانست و گفت: توسعه مدارس علمیه برای ارتقای ظرفیت پذیرش طلبه در اولویت قرار گیرد./935/پ202/ب

ارسال نظرات