۱۹ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۱
کد خبر: ۱۸۳۷۱۲

برگزیدگان جشنواره سراسری نشریه نگاری رضوی معرفی می شوند

خبرگزاری رسا ـ چهارمین جشنواره سراسری نشریه نگاری رضوی، 23 شهریور با معرفی صاحبان آثار برگزیده در تبریز به کار خود پایان می دهد.
امام رضا

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام الیاس ابراهیمی، رییس کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی اظهار داشت: در مراسم اختتتامیه جشنواره  6 گروه نشریه نگاری کاغذی و الکترونیکی در در بخش کودک و نوجوان معرفی خواهند شد.

 

وی با بیان این جشنواره سراسری نشریه‌نگاری رضوی برای اولین بار است که به میزبانی استان آذربایجان‌شرقی برگزار می‌شود، گفت: خوشبختانه استقبال خوبی از این جشنواره به عمل آمده به گونه‌ای که بیش از 5 هزار کودک و نوجوان در قالب گروه‌های نشریه نگاری از 31 استان کشور بیش از 1500 نشریه را برای حضور در چهارمین جشنواره سراسری نشریه نگاری رضوی به دبیر خانه استان ارسال کرده‌اند و 23 شهریور ماه همزمان با دهه کرامت در آیینی ویژه برگزیدگان این رقابت معرفی می‌شوند.

 

رییس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌شرقی با اشاره به اهمیت و تاثیرگذاری نشریه نگاری به عنوان یک فعالیت اصیل فرهنگی، خاطرات زیارت، سیره عملی امام رضا(ع) و تاثیر آن در رفتار اجتماعی و سبک زندگی مردم و نیز جایگاه امام رضا(ع) در فرهنگ ایرانیان از جمله موضوعات این جشنواره عنوان کرد.

 

گفتنی است، اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی، تولید نشریات فرهنگی و هنری مرتبط با مفاهیم رضوی، هدایت کودکان و نوجوانان به استفاده صحیح از فضای مجازی و شناسایی و تشویق کودکان و نوجوانان به فعالیت‌های گروهی در زمینه نشریه نگاری از مهم ترین اهداف این جشنواره سراسری است.


فراخوان جشنواره منطقه ای نماز و نیایش منتشر شد


فرهاد جبارپور، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی عجب شیر با بیان این‌که این جشنواره به صورت مجازی با عنوان دل نوشته های قنوتی عاشقانه برگزار می شود، اظهار داشت: مهلت ارسال آثار تا 27 شهریور است، که علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند با شماره تلفن 04226231003 تماس بگیرند.


وی هدف از این جشنواره را فراگیر کردن فرهنگ برپایی نماز و تعمیق مبانی ارزشی آن در جامعه، توسعه و ترویج فرهنگ نماز در بین مردم به ویژه جوانان و نوجوانان و تقویت مبانی فرهنگ عمومی مبتنی بر باورها و ارزش های دینی از طریق به کارگیری ابزارهای هنری اعلام کرد.


وی ادامه داد: علاقه مندان به شرکت می توانند اثر خود را در قالب متن ادبی دلنوشته با فرمت متن با تعداد حداکثر 200 واژه در نصف A4 از طریق پست الکترونیکیwww. ajabshir. ershad-as. ir،
vatanba@gmail.com به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند./935/د102/ب

ارسال نظرات