۰۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
کد خبر: ۱۸۲۲۸۶
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تأکید کرد؛

ضرورت جلوگیری دولت اعتدال از نفوذ فرصت طلبان

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان این که اعتدال شامل اندیشه و عمل فراحزبی و دیدن یکسان اصولگرا و اصلاح طلب است، اضافه کرد: دولت حامی اعتدال باید در راستای شعار خود، در انتخاب مدیران عدالت را رعایت کند و مانع از نفوذ فرصت طلبان به بدنه نظام شود.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته مرکز استان خراسان شمالی که در محل مصلی امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به وقایع اخیر در کشور سوریه پرداخت و با اشاره به افزایش احتمال تهاجم نظامی آمریکا و هم پیمانان غربی این کشور با حمایت برخی از کشورهای اسلامی منطقه علیه دولت سوریه، عنوان کرد: آمریکا و هم پیمانان این کشور می خواهند به بهانه استفاده از سلاح های شیمایی بر علیه مردم سوریه، تهاجم نظامی علیه دولت بشار اسد را آغاز کنند در حالی که در این زمینه مسائل ناروشن بسیاری وجود دارد.
 
وی اظهار داشت: نخست آن که هنوز کاربرد سلاح های شیمایی علیه مردم از سوی دولت سوریه اثبات نشده و کشورهای غربی سندی برای این مدعای خود ندارند.
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اضافه کرد: دوم این که دولت آمریکا خود ید طولایی در استفاده از سلاح های کشتار جمعی در نقاط مختلف دنیا دارد و هنوز خاطره کشتار انسان های بی گناه در قضایای حمله اتمی آمریکا به ناکازاکی و هیروشیما در ژاپن و حمایت این کشور از حمله شیمایی به مردم مظلوم حلبچه در زمان جنگ تحمیلی، از اذهان مردم جهان پاک نشده است، حال چگونه این کشور دایه مهربان تر از مادر شده و می خواهد از قربانیان حمله شیمیایی در سوریه دفاع کند.
 
حجت الاسلام والسلمین یعقوبی با تأکید بر این که آمریکای جنایت کار نمی تواند داعیه دفاع از مردم سوریه در برابر سلاح های شیمایی را داشته باشد، گفت: با این وجود اگر آمریکا بخواهد بار دیگر در منطقه خاورمیانه ماجراجویی کند، یه یقین این بار نیز شکست سختی خواهد خورد.
 
خطیب نماز جمعه بجنورد با اشاره به این که بشار اسد هم با حمایت مردم سوریه، محکم و استوار در برابر تهدیدهای آمریکا و هم پیمانان این کشور ایستاده است، اظهار داشت: در صورت حمله آمریکا به سوریه، جوانان سوری ضرب شصت خوبی به متجاوزان نشان خواهند داد.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی تصریح کرد: البته در صورت حمله به سوریه ملت ایران نیز ساکت نخواهد نشست و جوانان ایرانی آماده اند که اگر احساس وظیفه کرده و ببینند کشور مسلمان و برادر آنها در خطر است، همان گونه که در هشت سال جنگ تحمیلی علیه دشمنان اسلام ایستادگی کردند، اکنون نیز متجاوزان را به عقب برانند.
 
وی با یادآوری رهنمودهای رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که در صورت حمله آمریکا به سوریه هیچ جای امنی در منطقه باقی نمی ماند، تصریح کرد: در صورت این تهاجم، آتش جنگ، دامن بسیاری از کشورهای منطقه و حامیان این درگیری را خواهد گرفت.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی عنوان کرد: امید می رود همان گونه که از شب گذشته لحن دولت مردان آمریکایی و اروپایی در زمینه حمله به سوریه اندکی تغییر کرده و آرام تر شده است، این کشورها عقلانیت پیشه کرده و به این جنون تاریخی در منطقه دست نزنند.
 
دولت اعتدال مانع از نفوذ فرصت طلبان به بدنه نظام شود
 
خطیب نماز جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود، هفته دولت را فرصت مناسبی برای بیان خداقوت و خسته نباشید به خدمتگزاران ملت ذکر و اظهار کرد: لازم است در پایان دولت دهم و ابتدای دولت یازدهم از تمامی تلاشگران دولت سابق قدردانی کرد و به دولت جدید نیز توصیه نمود تا با تلاش مضاعف، مشکلات و کاستی های موجود را رفع کند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با تأکید بر اجرای شعارها و وعده های انتخاباتی دولت یازدهم، افزود: دولت یازدهم باید با پایبندی به شعار اعتدال، سبب رشد و توسعه کشور در زمینه های مختلف شود.
 
رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی با توصیه به حرکت بر مبنای عقلانیت و معنویت در دولت جدید، گفت: این دولت باید سعی کند در کادرسازی و جایگزین سازی نیروها نهایت دقت را داشته باشد و از مسیر اعتدال خارج نشود.
 
وی با بیان این که اعتدال شامل اندیشه و عمل فراحزبی و دیدن یکسان اصولگرا و اصلاح طلب است، اضافه کرد: دولت حامی اعتدال باید در راستای شعار خود، در انتخاب مدیران عدالت را رعایت کند و مانع از نفوذ فرصت طلبان به بدنه نظام شود.
 
به گفته حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی عده ای از فرصت طلبان که نتوانستند در بین وزرا و اعضای کابینه سهمی داشته باشند، در حال حاضر چشم به بدنه دولت در سطوم میانی و پایه دوخته و می خواهند خود و یا افراد مورد نظرشان به بدنه نظام اداری کشور وارد شوند.
 
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: در این ایام شماری از فرصت طلبان کمین کرده و با فعالیت های حزبی، جهت دهی به مطبوعات، فعالیت گسترده در شبکه های مجازی و نفوذ در بین دانشجویان می خواهند چند نهاد و مرکز مهم را به تسخیر خود در آورند.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی به دولت تدبیر و امید توصیه کرد که مراقب این افراد فرصت طلب باشد و مانع از نفوذ آنها در بدنه دولت و نظام شود.
 
امام صادق(ع) زیرساخت های حکومت دینی را فراهم کرد
 
امام جمعه بجنورد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 25 شوال و سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) به دست منصور، خلیفه مستبد عباسی در سال 148 هجری قمری، ضمن بیان تسلیت به این مناسبت، عنوان کرد: امام جعفر صادق(ع) بیشترین حق را به گردن ما شیعیان دارد، چرا که در زمان این امام بزرگوار و با تلاش های وی، هویت شیعه برای همه آشکار و مبانی شیعه به صورت مستدل و منطقی بیان شد.
 
حجت الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به این که در زمان امام صادق(ع) فرصتی تاریخی برای تبلیغ و ترویج اسلام راستین فراهم شد که پیش از آن برای سایر ائمه به وجود نیامده بود، اظهار داشت: حیات بابرکت امام صادق(ع) با پایان و زوال دوره بنی امیه و آغاز استقرار حکومت بنی عباس مصادف شده بود و به همین دلیل نیز فرصتی تاریخی برای ترویج آموزه های شیعی و اسلام راستین فراهم آمد.
 
وی اضافه کرد: امام صادق(ع) با استفاده از این فرصت، به تربیت شاگردان بسیاری همت گمارد و بیش از چهار هزار نفر شاگرد را در علوم مختلف تربیت کرد.
 
به گفته رییس شورای استانی حوزه های علمیه خراسان شمالی، امام صادق(ع) با پاسخگویی به شبهات مطرح شده در مورد تفکر شیعی و بالا بردن سطح آگاهی و فرهنگ اسلامی مردم، خدمت بسیار بزرگی به شیعیان کرد.
 
وی با اشاره به این که این اختر تابناک آسمان امامت و ولایت، مسائل فرهنگی موجود در جامعه اسلامی را مقدم بر سایر مسائل می دید، اظهار داشت: امام صادق در زمانی که شرایط اقدام سیاسی برای استقرار حکومت اسلامی مناسب نبود، به اقدام فرهنگی روی آورد و در واقع با تقویت جنبه فرهنگی جامعه اسلامی، زیرساخت ها را برای استقرار حکومت دینی فراهم کرد./9314/پ201/س
ارسال نظرات