۰۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
کد خبر: ۱۸۱۵۴۵
نماینده خبرگان رهبری:

رسانه‌های داخلی رسالت خطیری در مقابله با تهاجم رسانه‌ای غرب بر عهده دارند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: افزایش تعداد کانال‌های رسانه ملی اقدامی ارزشمند در مقابله با شبکه های ماهواره‌ای غرب است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم بهره برداری از ایستگاه گیرنده های دیجیتال مراغه اظهار داشت: در شرایطی که امپراطوری رسانه‌ای غرب با هدایت لابی‌های صهیونیستی درصدد مقابله با نفوذ اسلام است، بی تفاوتی نسبت به این امر جایز نیست.


وی با بیان این‌که رسانه‌های داخلی کشور رسالت خطیری در مقابله با تهاجم رسانه‌ای غرب بر عهده دارند، تصریح کرد: رشد قارچ‌گونه شبکه های ماهواره‌ای وابسته به وهابیت، بهائیت و فرقه های ضاله این زنگ خطر را به صدا درآورده که اگر وضعیت به این روال پیش رود، دیگر خبری از اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب تشیع نخواهد بود.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که فراهم کردن زیرساخت‌های لازم و تولید ماهواره ملی برای بهره گیری بیشتر و بهتر جوانان از فرهنگ اسلامی و شبکه های دیداری و شنیداری کشور موجب مقابله با ترویج فرهنگ غیر اسلامی می شود، خاطرنشان کرد: برای رساندن پیام حقیقی اسلام باید از هر فرصت و ظرفیتی بهره جست.


وی افزایش تعداد کانال‌های رسانه ملی را اقدامی ارزشمند در مقابله با شبکه های ماهواره‌ای غرب دانست و افزود: برای ایستادن در برابر تهاجم فرهنگی غرب و مصون نگه داشتن جوانان و خانواده های متدین ایرانی از آسیب های هجمه عقیدتی دشمنان اسلام، بهترین راه ایجاد دسترسی و بهره گیری از شبکه های داخلی با مضامین فرهنگ اسلامی است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی خواستار جذابیت، تنوع و تخصص در شبکه های رسانه ملی شد و گفت: با ایجاد این امکانات، جوانان رغبتی به استفاده از سایر شبکه های ماهواره ای نخواهند داشت و از زمینه های فرهنگی، اجتماعی، قرآنی و فیلم ها و سریال های این شبکه ها بهره مند خواهند شد.


وی با بیان این‌که راه اندازی ایستگاه گیرنده دیجیتال گامی در جهت گسترش و ترویج شبکه های داخل
ی بوده و از جمله مصادیق مبارزه با تهاجم فرهنگی در جامعه است، تصریح کرد: جنگ امروز دولت‌ها جنگ رسانه‌ای است، هر نظامی که قدرت رسانه‌ای برتری داشته باشد، حقوق خود را زیر فشار سلطه‌گران از دست نمی دهد.


همچنین منصور صادقی اصل، فرماندار مراغه بهره برداری از سامانه دریافت شبکه های دیجیتال در مراغه را در توسعه و ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با تهاجم فرهنگی در جامعه را مؤثر دانست و گفت: توجه به توسعه ارتباطات و ایجاد امکانات رسانه ای از اولویت های برنامه حمایتی دولت است./935/پ203/ب

ارسال نظرات