۰۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۴
کد خبر: ۱۸۱۴۷۹
حجت الاسلام والمسلمین نکونام:

قرار گرفتن در مسیر ولی‌فقیه حرکت در مسیر اعتدال است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که فرد معتدل کسی است که در خط ولی‌فقیه حرکت کند، گفت: قرار گرفتن در مسیر ولی‌فقیه همان حرکت در مسیر اسلام، پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است و برهمین اساس فرد معتدل باید در این مسیر حرکت کند.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برگزار شد با سفارش نمازگزاران به تقوای الهی، اظهار داشت: تقوا بهترین سرمایه برای دست‌یابی به رستگاری و مهم ترین برنامه زندگی برای افراد است.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام افزود: بکوشیم تا از یاد خداوند متعال غافل نشویم و همیشه چراغ تقوا را در دل‌های خود روشن نگاه داریم.
امام جمعه شهرکرد در ادامه با اشاره به سوره مبارکه قیامت، تصریح کرد: خداوند در آیات این سوره مبارکه مؤمنان را به آخرت و روز معاد متذکر می‌شود و از آن‌ها می‌خواهد تابا چشم‌پوشی از لذات زودگذر این دنیا به فکر آخرت باشند.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با اشاره به 17 شوال روز نبرد امام علی(ع) با عمربن عبدود در جنگ خندق، گفت: این روز با عنوان روز ورزش زورخانه‌ای نامگذاری شده و ضروری است تا همه افراد جامعه به ویژه ورزشکاران اخلاق و منش امام علی(ع) را سرلوحه خود قرار دهند.
رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری با گرامیداشت روز پزشک، افزود: روز بزرگداشت شیخ‌الرئیس ابوعلی سینا با عنوان روز پزشک در کشور ما نامگذاری شده و ضروری است تا از مقام این فعالان و زحمت‌کشان جامعه قدردانی شود.
وی با بیان این که هرجا حکمت باشد، صداقت و ایثار نیز وجود دارد، افزود: ایثار، از خودگذشتگی و صداقت در برخی از پزشکان کشور وجود دارد و ضروری است تا این ویژگی‌ها در همه خانواده پزشکی نهادینه شود.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام با اشاره به آغاز هفته دولت، گفت: هفته دولت به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر در کشور نامگذاری شده و دولتمردان باید تا میتوانند از این دو شهید بزرگوار در اجرای کارها و برنامه‌ها الگو بگیرند.
امام جمعه شهرکرد بر ضرورت قدردانی از خدمات دولت نهم و دهم تأکید و خاطرنشان کرد: در نظام جمهوری اسلامی از هر دولتی که شکل می‌گیرد و کار خود به پایان میرساند باید قدردانی کرد.
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که دولت یازدهم باید تلاش کند تا اعتدال را در کشور محقق کند، تصریح کرد: دولت یازدهم با شعار اعتدال شکل گرفت؛ باید مراقب باشد تا این شعار به انحراف کشیده نشود.
وی با بیان این که فرد معتدل کسی است که در خط ولی‌فقیه حرکت کند، گفت: قرار گرفتن در مسیر ولی‌فقیه همان حرکت در مسیر اسلام، پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین(ع) است و برهمین اساس فرد معتدل باید در این مسیر حرکت کند.
حجت الاسلام والمسلمین نکونام در بخش دیگری از خطبه‌ها با اشاره به اجرای طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی در استان، افزود: این طرح به مدت یک ماه در حال اجرا است و تلاش میشود تا در این طرح سبک زندگی دینی را به مردم ارائه داد.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری با بیان این که در حال حاضر در یک جنگ فرهنگی با دشمن قرار داریم، اظهار کرد: حضور در نشست‌ها و مجالس دینی و مذهبی می‌تواند به ما در پیروزی در این نبرد کمک بسزایی کند./9457/پ202/ب
ارسال نظرات