۲۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۸۱۰۳۰
رییس المصطفی:

فلسفه و فقه تقریب تبیین شود/ ترویج اسلام بدلی تهدیدی جدی است

خبرگزاری رسا ـ رییس جامعه المصطفی العالمیه خواستار تبیین فلسفه، فقه و اخلاق همبستگی و تقریب شد و ضمن هشدار نسبت به ترویج اسلام بدلی از سوی برخی گروه های نادان در بین مسلمانان، گفت: علمای اسلام باید به تقریب فراتر از عناوین ثانویه و به عنوان یک اصل ریشه دار بپردازند.
حجت الاسلام و المسلمين عليرضا اعرافي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا اعرافی رییس جامعه المصطفی العالمیه در همایش اعتدال، همبستگی امت اسلامی و رسالت علما که ظهر امروز در سالن همایش های دفتر تبلیغات اسلامی مشهد برگزار شد، با بیان این که تمامی انقلاب های اخیر یک هدف مهم به عنوان احیای تمدن نوین اسلامی را دنبال کرده اند، گفت: برون رفت از مشکلات به وجود آمده برای جهان اسلام و رهایی از سلطه مستکبران گامی است که همه نهضت های اسلامی برداشته اند.
وی رسیدن به همبستگی را یکی از نیازهای جدی برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی دانست و ابراز کرد: تمدنی که می خواهد نیازهای بشری را پاسخگو باشد و گفتمان جدیدی را به جهان عرضه کند باید با همبستگی راه خود را به پیش ببرد.
رییس جامعه المصطفی العالمیه با اشاره به ظرفیت های بالای جهان اسلام، اظهار کرد: اگر مسلمانان نتوانند نقش خود را به درستی در جهان اسلام ایفا کنند به دلیل ضعف های خود و توطئه های خارجی است.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که هدف از برگزاری چنین همایش هایی تأکید بر ظرفیت های بزرگ مسلمانان است، گفت: همه نخبگان، بزرگان دینی جهان اسلام و دولت های اسلامی باید ظرفیت های عظیم مسلمانان را تبیین کنند و با برجسته کردن آنها بر عظمت اسلام بیفزایند.
نقش تعیین کننده علمای اسلام در خنثی کردن توطئه های دشمن
وی با اشاره به چالش ها و خطرات تهدید کننده ظرفیت ها و استعدادهای بزرگ جهان اسلام، اظهار کرد: ترویج اسلام های بدلی که با طراحی دشمنان خارجی و اجرای گروه های درونی انجام می گیرد خطری بزرگ برای جهان اسلام است.
رییس جامعه المصطفی العالمیه با تأکید بر نقش خطیر علمای اسلام در خنثی کردن توطئه های دشمنان، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که اسلام خشن و افراطی و اسلامی که تکفیر، لعن و ترور را دنبال می کند به جهان معرفی کنند.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی اسلام لیبرالیستی را از دیگر خطرات تهدید کننده جهان اسلام برشمرد و اظهار کرد: دشمنان با این روش در صدد هستند تا مسلمانان از مبانی اصیل خود کوتاه آمده و با وارد کردن افکار التقاطی و جریان های فکری ناصواب می خواهند مسلمانان را به سیطره خود درآورند.
وی اسلام های وابسته منطقه که جزء سیاست های غربی است را از دیگر تهدیدهای جهان اسلام خواند و ابراز کرد: این گونه اقدامات دشمن ملت ها را تو خالی می کند و بزرگان و علمای تقریب همیشه این خطر بزرگ را فریاد زده اند.
احساسات تفرقه آمیز خطری جدی برای اتحاد مسلمانان
رییس جامعه المصطفی العالمیه برانگیختن احساسات تفرقه آمیز را خطری جدی برای جهان اسلام برشمرد، و گفت: نژادها و قومیت ها سرمایه های جهان اسلام هستند و باید از اقدامات ناسیونالیستی پرهیز کرد.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با بیان این که احساسات مذهبی و طایفه ای یکی از مهمترین عوامل بروز تفرقه در میان امت اسلامی است، اظهار کرد: اگر به تنهایی بر روی هویت مذهبی تأکید شود هویت یگانه اسلام تحت الشعاع آن می گیرد و قطعا این خواست دشمن است.
وی اسلام هراسی را یکی از اقدامات دشمن برای رسیدن به تفرقه امت اسلامی خواند و افزود: دشمن با شگردها و ابزارهای مختلف به دنبال تخریب بنیان های اعتقادی، ارزشی و اخلاقی ملت های مسلمان بویژه جوانان است که باید برای خنثی کردن این تهدیدها چاره اندیشی کرد.
رییس جامعه المصطفی العالمیهایجاد هرج و مرج، خشونت و تجزیه کشورهای اسلامی را از دیگر اقدامات دشمنان علیه جهان اسلام دانست و گفت: دشمنان مقاومت را خطر بزرگ جهان اسلام می دانند و در صدد تضعیف آن برآمده اند و با ایران که قطب مقاومت است از راه تحریم و تهدید وارد شده اند.
ضرورت چاره اندیشی علمای اسلام برای حل مشکلات مصر
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی با اشاره به تحولات و کشتار کشور مصر، بر ضرورت چاره اندیشی برای مشکلات این کشور تأکید و ابراز کرد: این اقدامات و کشتارها دل پیامبر بزرگ اسلام و امت اسلامی را به درد می آورد.
وی اظهار کرد: ایران اسلامی همیشه در کنار ملت های مظلوم منطقه بوده و قدرت خود را از آن اسلام و کشورهای اسلامی می داند.
رییس جامعه المصطفی العالمیه یکی از توطئه های دشمنان اسلام را غیر سیاسی کردن روحانیت و حوزه های علمیه دانست و گفت: دشمن در پی این است که بصیرت و بینش سیاسی را از علما بگیرد و دیگر مراکز علمی را سکولار کند تا به اهداف شوم خود برسد.
حجت الاسلام والمسلمین اعرافی در پایان با اشاره به راهبردهای حرکت به سمت تمدن نوین اسلامی و غلبه بر مشکلات، خواستار تبیین فلسفه، فقه و اخلاق همبستگی و تقریب شد و ابراز کرد: علمای اسلامی باید به تقریب فراتر از عناوین ثانویه و به عنوان یک اصل ریشه دار بپردازند./927/پ202/ج
ارسال نظرات