۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۱۸۰۶۸۸
نماینده خبرگان رهبری:

شورای حقوق بشر سازمان ملل مواضعی خنثی دارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مراغه گفت: شورای حقوق بشر سازمان ملل مواضعی خنثی و بی‌تأثیر در برابر جنایت های انجام شده در کشورهای اسلامی به خصوص مصر داشته است.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مراغه، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در خطبه های نماز جمعه مراغه با تشریح اوضاع داخلی مصر اظهار داشت: رفتار دوگانه سازمان‌ها و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر در قبال حوادث مشابه مصر جای تأسف دارد.


وی خاطرنشان کرد: چگونه است که در دیگر ممالکی که گرایش بیشتری به غرب دارند، سرکوب مردم هیچ ایرادی ندارد، اما اگر در کشوری مردم شعارهای مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دهند، سرکوب و کشتار وحشیانه ملت نه تنها ایرادی ندارد، بلکه موجبات حمایت غرب و سازمان های بین المللی را به دنبال دارد.


امام جمعه مراغه با بیان این‌که شورای حقوق بشر سازمان ملل مواضعی خنثی و بی‌تأثیر در برابر جنایت های انجام شده در کشورهای اسلامی به خصوص مصر داشته است، گفت: این نهاد بیشتر به مدرسه اخلاق تبدیل شده است و مسؤولیت بازدارندگی و مقابله با چنین اقداماتی ضدبشری را فراموش کرده است.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که تنها صرف محکوم کردن جنایت های ارت
ش مصر در کشتار مسلمانان کفایت نمی کند، گفت: امروز نه تنها در مصر بلکه در عراق، لبنان و بحرین نیز شاهد کشتار مسلمانان هستیم اما شورای حقوق بشر سازمان ملل در برابر این جنایت ها، تنها دو طرف درگیر را به صبر و بردباری دعوت می کند.


وی تصریح کرد: بی اعتنایی سازمان ملل و سازمان های مدعی حقوق بشر در برابر کشتار مسلمانان، در واقع همسویی با اهداف آمریکا و رژیم صهیونیستی در کشورهای اسلامی است، در چنین شرایطی نباید امیدوار به اقدامات عملی نهادهای بین المللی بود، از این رو ملت مصر باید هوشیار به فتنه‌ها و توطئه های غربی باشند.


امام جمعه مراغه وحدت، همدلی و بصیرت مردم مصر را بزرگترین دشمن آمریکا و رژیم صهیونیستی دانست و ادامه داد: زمان مقابله با انحراف در مسیر انقلاب در مصر فرا رسیده است، مردم کشوری که از انقلاب اسلامی ایران الهام گرفته‌اند باید در تداوم و حفظ آرمان های انقلاب نیز از ملت و شهدای نهضت خمینی کبیر عبرت بگیرند.


نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که بیداری مسلمانان و خیزش انقلابی آنان پایانی بر سلطه ظالمانه و مستکبرانه غرب در ممالک اسلامی است، افزود: فصلی جدیدی در کشورهای اسلامی توأم با عزت و افتخار فرا رسیده است، به شرطی که وحدت و یکدلی در مقابله با دشمنان را حفظ کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: تزلزل در امنیت کشورهای اسلامی، انحراف افکار عمومی نسبت به جنایات صهیونیزم در منطقه، فراموشی آرمان انقلابیون کشورهای اسلامی، سرکوب اراده ملی، دخالت در امور داخلی کشورهای اسلامی و تغییر شرایط به نفع استکبار و صهیونیسم راهبرد اصلی غرب در منطقه است./935/پ202/ب

ارسال نظرات