۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۹
کد خبر: ۱۸۰۶۲۴

مبلغان حوزوی شهرستان میانه تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ مبلغان حوزوی و روحانیان موفق در عرصه های تبلیغی، فرهنگی و قرآنی شهرستان میانه از توابع استان آذربایجان‌شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.
مبلغان حوزوی شهرستان میانه تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه امروز در مراسم تجلیل از مبلغان حوزوی و روحانیان موفق در عرصه های تبلیغی، فرهنگی و قرآنی این شهرستان اظهار داشت: در شرایطی که تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان اسلام علیه جوامع اسلامی گسترش یافته، رسالت حوزه های علمیه و روحانیت تشیع بسیار خطیر شده است.


وی با بیان این‌که حوزه های علمیه مسؤول حفظ و حراست از اعتقادات و دین مردم در مقابله با تهاجم عقیدتی رسانه‌های غربی هستند، خاطرنشان کرد: نگاهی به تاریخ نشان می دهد که روحانیت شیعه همواره در مقابله با دشمنان اعتقادات و فرهنگ دینی مردم در خط مقدم قرار داشته و از هیچ تهدید ابایی نداشته است.


امام جمعه میانه با اشاره به این‌که دشمنان با ترفندهای روز به دنبال راه‌اندازی جنگ مذهبی در ممالک اسلامی هستند، افزود: دشمنان نظام امروز به این نتیجه رسیده‌اند که جنگ مذهبی بهترین روش برای رواج مسلمان‌کشی در بلاد اسلامی است، از این رو با تحریک پیروان مذاهب و فرق ضاله درصدد تحقق این هدف شوم است.


حجت الاسلام حامدی رسالت مهم روحانیت را تنویر افکار عمومی و شناساندن مواضع و توطئه های دشمنان اسلام دانست و افزود: امروز بزرگترین وظیفه روحانیت جلوگیری از انحراف و هرگونه بدعت در دین است، روحانیت علاوه بر مسؤولیت شرعی در مقابل رویدادها، مسؤولیت اجتماعی نیز بر عهده دارد.


وی مردم‌داری، ساده‌زیستی و حضور در جامعه را از مهم ترین ویژگی های یک مبلغ موفق دانست و گفت: روحانیان ضمن این‌که در امور تبلیغ دین و معارف اسلامی اهتمام دارند، باید در راستای رشد فکری و اعتقادی جامعه تلاش کنند، ارتقای بینش و معرفت آحاد جامعه در گرو فعالیت مخلصانه مبلغان دین است.


امام جمعه میانه بیداری اسلامی را یکی از ثمرات گسترش تفکر شیعی و فرهنگ اهل بیت(ع) در منطقه دانست و اظهار داشت: استکبار و استعمار به دنبال مصادره انقلاب های مردمی در کشورهای اسلامی است، لازمه تداوم و مسیر درست این انقلاب ها حفظ وحدت و همبستگی در جامعه اسلامی و بهره مندی از رهنمودهای علمای دین است.


وی در پایان با اشاره به برکات فعالیت مبلغان در ویژه برنامه های معنوی ماه رمضان و شب های قدر در شهرستان میانه گفت: خوشبختانه امسال تمامی برنامه‌ها با نظارت مبلغان حوزوی و بدون هیچگونه بدعت و تحرکات انحرافی برگزار شد که موجب ترویج نشاط معنوی در مساجد شهری و روستایی منطقه بوده است./935/پ202/ب

ارسال نظرات