۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۵۲
کد خبر: ۱۸۰۳۸۷
نماینده خبرگان رهبری:

نگرش فراجناحی نمایندگان به کابینه اعتدال کمک می‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: دفاع و یا رد وزرای پیشنهادی باید همراه با حفظ حقوق متقابل و به دور از تهمت و کلی‌گویی باشد.
حجت الاسلام والمسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان‌شرقي در مجلس خبرگان رهبري

حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که نمایندگان مجلس باید با رعایت اخلاق و کرامت مورد سفارش در اسلام نسبت به بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی اقدام کنند، اظهار داشت: تحقق شعارهای انتخاباتی دولت دبیر و امید در گرو انتخاب کابینه‌ای قدرتمند است.


وی با اشاره به این‌که دفاع و یا رد وزرای پیشنهادی باید همراه با حفظ حقوق متقابل و به دور از تهمت و کلی‌گویی باشد، خاطرنشان کرد: همه اظهارات باید بر اساس مستندات و ادله موجود باشد، این دلیل نمی شود که اگر فردی از جناح خاص نباشد، نباید در کابینه فراجناحی و اعتدال جایی داشته باشد.


امام جمعه مراغه تحقق کابینه فراجناحی را لازمه نگرش فراجناحی نمایندگان مجلس دانست و تصریح کرد: آنچه از پیش مسلم است؛ تمامی وزرای پیشنهادی که رییس جمهور دارای سوابق ارزشمند، تجربه و تخصص بوده و خدمات چشمگیری پیش از این به نظام اسلامی داشته اند.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ادامه داد: اصل مهم دیگری که باید وکلای ملت در این روزهای مهم و تاریخی مدنظر داشته باشند؛ توجه به معیارها و شاخص‌های ارائه شده از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی است، در کنار این‌که برنامه های کابردی ارائه شده از سوی وزیر پیشنهادی باید در راستای مطالبات رهبری و دغدغه‌های ملت باشد.


وی با اشاره به این که رییس جمهور کابینه‌ای امتحان پس داده به مجلس معرفی کرده است، افزود: این‌که برخی از نمایندگان نسبت به تعدادی از وزرای پیشنهادی رییس جمهور دارای انتقاداتی هستند، مسأله‌ای طبیعی است، در حقیقت ماهیت و ذات مجلس شورای اسلامی نیز تضارب آرا برای رسیدن به راه بهتر و مطلوب است.


نماینده خبرگان رهبری ولایت‌مداری، سوابق عالی اجرایی، حضور در جبهه های دفاع مقد
س، اعتدال، برنامه‌محوری و تعامل با مجلس را از ویژگی های کابینه پیشنهادی رییس جمهور عنوان کرد و گفت: شایسته سالاری و تجربه اجرایی همراه با ولایت پذیری مد نظر رییس جمهور بوده که به‌حق اعتدال واقعی همان مسیر ولایت فقیه است./935/ت302/س

ارسال نظرات