۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۷
کد خبر: ۱۸۰۰۶۳
نماینده خبرگان رهبری:

نورانیت کسب شده در ماه رمضان مراقبت شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی عید فطر را پاداش یک ماه روزه داری و عبادت خالصانه دانست و گفت: باید از نورانیت کسب شده در ماه رمضان مراقبت شود.
حجت الاسلام و المسلمين پورمحمدي عضو خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری صبح امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر اظهار داشت: این عید بزرگ مسلمانان، عیدی برای روزه داران و مسلمانانی است که توفیق یک ماه روزه داری و عبادت داشته اند.


وی تقارن دو عید سعید فطر و جمعه را به فال نیک گرفت و خاطرنشان کرد: تقارن این عید بزرگ اسلامی با روز جمعه که از اعیاد بزرگ مسلمانان و افضل و بالاترین اعیاد است، اهمیت و ارزش این روز را دوچندان کرده است، امروز فرصتی برای کنار گذاشتن کدورت‌ها و گرایش به معارف اسلامی است.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که باید معنویت و نورانیت کسب شده در ماه مبارک رمضان حفظ شود، گفت: حال که ماه مبارک رمضان به پایان رسیده، چه خوب است که عادت های نیک و پسندیده ضیافت الله در دیگر ایام سال نیز مورد توجه باشد، به عبارت دیگر نباید مسلمان مقطعی باشیم.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی ارتکاب گناه و معصیت را عامل از دست دادن نورانیت ماه رمضان دانست و افزود: بخشش گناهان از برکات مهم ماه مبارک رمضان بوده و باید دانست الطاف الهی شامل حال مسلمانان و روزه دارانی است که در ماه پرفضیلت رمضان به عبادت خالصانه پرداخته و در ادامه این مسیر استقامت داشته باشند.


امام جمعه مراغه صله ارحام، اکرام والدین، رسیدگی به فقرا و نیازمندان، شکرگزاری از نعمت و توفیق بندگی در ماه رمضان را از اعمال مورد سفارش ائمه اطهار و پیامبر گرامی اسلام در روز عید فطر برشمرد و گفت: پرداخت زکات فطره در این روز بر مؤمنان واجب است، عموم مسلمانان چه آنان که روزه‌دار بودند و چه آنان که توفیق روزه‌داری نداشتند، باید در این روز بزرگ، زکات فطریه بپردازند.


وی در پایان نماز عید فطر را تجلی وحدت امت اسلامی و خاطرنشان کرد: عید فطر یادآور یوم الحساب و روزی است که همگان باید در پیشگاه عدل الهی در روز قیامت حاضر شویم و پاسخگوی اعمال خود باشیم، چه خوب است به حساب خود برسیم پیش از آنکه به حسابمان برسند./935/پ202/ی

ارسال نظرات