۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۲۳
کد خبر: ۱۸۰۰۶۱
امام جمعه تبریز:

عید فطر تجلی وحدت امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری عید فطر را تجلی وحدت مسلمانان و یوم الجوایز برای روزه‌داران ماه مبارک رمضان معرفی کرد و گفت: عید فطر تجلی بازگشت به فطرت پاک بشری است.
 آيت الله مجتهدي شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر که در مصلای امام خمینی(ره) و خیابان منتهی به سه راهی طالقانی تبریز برگزار شد، با تبریک فرا رسیدن این عید بزرگ اسلامی به عموم مسلمانان جهان، بر تعمق و تفکر به فلسفه اعیاد اسلامی تأکید کرد.


آیت الله شبستری با بیان این‌که مولای متقیان هر روزی را که انسان گناهی مرتکب نشود، عید نامیده‌اند، خاطرنشان کرد: معنای این حدیث شریف این است که اگر بر هواهای نفسانی و وسوسه‌های شیطانی غلبه و مسیر رضایت الهی را سپری کنیم، به یقین مشمول رحمت و مغرفت الهی خواهیم بود.


نماینده خبرگان رهبری در ادامه عید فطر را بازگشت به فطرت و سرشت انسان دانست و تصریح کرد: فطر تجلی وحدت مسلمانان و یوم الجوایز برای روزه‌داران ماه مبارک رمضان است، به عبارت دیگر عید فطر تجلی بازگشت به فطرت پاک بشری است.


امام جمعه تبریز یکی از مهمترین پیام‌های عید فطر را وحدت امت اسلامی در مقابل دشمنان عنوان کرد و افزود: برگزاری نماز عید فطر و پرداخت زکات فطره دو برنامه مهم در تحکیم وحدت مسلمین است، در حقیقت اتحاد و همبستگی رمز مقابله با توطئه های روزافزون دشمنان است.


وی یادآور شد: اگر مسلمانان در معنای واقعی کلمه وحدت و اتحاد داشتند، جمعیت چند میلیونی رژیم صهیونیستی موی دماغ نمی شدند و سرزمین اسلامی در اشغال این رژیم جعلی نبود، البته بارقه‌های امید طی سال‌های گذشته در سایه الطاف الهی و به همت جوانان انقلابی ممالک اسلامی دمیده شده است.


آیت الله شبستری با تقدیر از حضور پرشور و میلیونی مردم ایران در راهپیمایی روز جهانی قدس، افزود: حضور میلیونی مردم در این راهپیمایی، پیام ضدصهیونیستی ایران را به گوش جهانیان رساند و به دولتمردان کشورهای اسلامی گوشزد کرد که زمان وحدت و قطع وابستگی به دولت های سلطه گر فرا رسیده است.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به بیان احکام پرداخت زکات فطره پرداخت و گفت: مطابق نظر اکثر فقهای شیعه اولویت در پرداخت زکات فطره به فقرای همان شهر و بلاد است، در شرایطی که در شهر محل زندگی فقرایی هستند، جایز نیست که زکات فطره به فقرای سایر شهرها و بلاد پرداخت شود.


امام جمعه تبریز پرداخت زکات فطره را واجب و لازمه تضمین سلامتی جسم و روح در طول یک سال دانست و گفت: مؤمنان پس از یک ماه بندگی و عبودیت در درگاه الهی با پرداخت زکات فطره مایه خیر و برکت برای مستمندان و طول عمر برای خود و خانواده هستند./935/پ201/ی

ارسال نظرات