۱۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: ۱۸۰۰۵۳
امام جمعه بجنورد:

عید فطر روز پیروزی بعد ملکوتی بر بعد حیوانی انسان است

خبرگزاری رسا: امام جمعه بجنورد با بیان اینکه عید فطر روز فتح‌الفتوح و پیروزی بعد ملکوتی انسان بر بعد حیوانی اوست، بر حفظ دستاوردهای ماه مبارک رمضان تأکید کرد.
حجت الاسلام يعقوبي امام جمعه بجنورد
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام ابوالقاسم یعقوبی، امام جمعه بجنورد امروز در خطبه های نماز عید سعید فطر با بیان اینکه عید سعید فطر شباهت بسیاری به حج دارد، گفت: خداوند در روز عید فطر، گذشته انسان ها را می بخشد تا بندگی او دوباره آغاز شود.
قائم مقام نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، عید فطر را عید پیروزی فطرت دانست و گفت: در این روز بعد ملکوتی وجود انسان بر بعد حیوانی او غلبه می کند.
وی، عید فطر را روز فتح الفتوح و روز پیروزی بعد ملکوتی انسان بر بعد حیوانی او بیان کرد و با اشاره به اینکه عید فطر روز آغاز است، اظهار داشت: مردم گمان نکنند که امروز کار تمام شده بلکه با توجه به تقویت اراده و تقوا و افزایش قدرت تسلط بر خود به دلیل یک ماه ممارست، زندگی جدیدی آغاز شده که باید به بهترین نحو در جهت تقویت و حفظ این روحیه در دیگر ایام سال بهره برد.
وی با بیان اینکه مهمترین دستاورد ماه رمضان، آراسته شدن به لباس تقوا است، بر حفظ این لباس تأکید مضاعف کرد.
امام جمعه بجنورد با تأکید بر پرداخت زکات فطریه و بیان احادیث و روایات درباره تأکید اسلام و ائمه اطهار بر این مهم، زکات فطریه را متمم زکات اموال بیان کرد.
رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی همچنین با اشاره به 23 مرداد، سالروز پیروزی حزب الله لبنان در جنگ 33 روزه، این پیروزی را نتیجه لطف خداوند و تلاش سیدحسن نصرالله و مردم ولایتمدار لبنان دانست.
حجت الاسلام یعقوبی، همچنین با اشاره به مراسم تنفیذ حکم رییس جمهور و دعای خیر رهبری برای هدایت حجت الاسلام روحانی در مسیر اهداف اسلام و انقلاب، افزود: امروز نوبت مجلس  است که با دقت و ظرافت افراد کابینه را انتخاب و به آنها رأی اعتماد بدهد و از ملاحظه کاری و رودربایستی در انتخاب وزرا بپرهیزد چرا که دولت نیازمند کابینه خوب و قوی است.
امام جمعه بجنورد اشاره ای به صحبت های اخیر رئیس جمهور درباره رفتار آمریکا داشت و گفت: این گفته رئیس جمهور خطاب به آمریکائیان که «هرگونه برخورد کنید همانطور با شما برخورد می شود» حجت را بر آنها تمام کرد.
وی افزود: آمریکائیان انتظار داشتند که رئیس جمهور به آنها باج دهد در صورتی که شعار ملت و دولت ما در همه حال هیهات من الذله است./9314/پ202/ی
ارسال نظرات