۱۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۱۸۰۰۲۵
آیت الله طبرسی:

پرداخت زکات فطره عبادت اقتصادی است

خبرگزاری رسا ـ آیت الله طبرسی با بیان این که انسان وظیفه دارد تا زکات فطره خود و اعضای خانواده اش را بدهد، ادامه داد: زکات فطره برای آن بوده که انسان پاک شده و عبادت بدنی او همراه با عبادت عملی و اقتصادی شود که از ثواب ارزنده ای برخوردار است.
آيت الله طبرسي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، آیت الله نورالله طبرسی، نماینده  ولی فقیه در استان مازندران، پنج شنبه شب در برنامه درس هایی از نهج البلاغه سیمای تبرستان با گرامی داشت فرا رسیدن عید سعید فطر، گفت: قرآن کریم در هر کجا اسم نماز و زکات را آورد اول اشاره به نماز کرده و بعد به زکات پرداخت به جز سوره اعلی که در اول به بحث زکات اشاره شدکه نشانگر اهمیت آن است.

 

وی با اشاره به این که زکات فطره تا ظهر روز اول شوال باید ادا شده و زمان آن محدود است، بیان داشت: زکات فطره باید به اهل آن داده شود و اگر بعد از این زمان باشد به نیت قضا است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اگر پیش از غروب آفتاب اول ماه شوال و شب عید فطر بچه ای به دنیا آمد باید زکات فطره او داده شود.

 


امام جمعه ساری با بیان این که انسان وظیفه دارد تا زکات فطره خود و اعضای خانواده اش را بدهد، ادامه داد: زکات فطره برای آن بوده که انسان پاک شده و عبادت بدنی او همراه با عبادت عملی و اقتصادی شود که از ثواب ارزنده ای برخوردار است.

 


نماینده ولی فقیه در استان مازندران با تاکید بر این که انسانی که قدرت دارد باید زکات فطره را داده که امری فوری است، بیان داشت: مستحب این بوده که انسان غذایی را بیشتر می خورد به عنوان زکات فطره بدهد.

 

رییس شورای استانی حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود با بیان این که زکات فطره ربطی به روزه دار و غیر آن ندارد، گفت: زکات فطره واجبی دیگر بوده که باید به فقیر داده شود.

 


نماینده ولی فقیه در مازندران با اشاره به این که فقیر کسی است که به خرج سال خود نمی رسد، ادامه داد: زکات فطره انسان را پاک کرده که باید آن را به نحو ارزنده ای ادا کرد.

 


امام جمعه ساری ادامه داد: باید در پایان ماه رمضان و طلوع عید فطر  از خداوند منان بخواهیم عیدی ما را آمرزش گناهان و قبولی طاعات و عبادات ما قرار دهد.
/950/پ202/س

ارسال نظرات