۱۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۷
کد خبر: ۱۷۹۸۱۶
امام جمعه تبریز:

سنت حسنه اعتکاف ماه رمضان ترویج یابد

خبرگزاری رسا ـ آیت الله شبستری با بیان این‌که اعتکاف نوعی خودسازی و فرصت برای تقرب به درگاه ربوبی است، گفت: سنت حسنه اعتکاف ماه رمضان ترویج یابد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در جمع معتکفان مسجد جامع تبریز با اشاره به سابقه سنت حسنه اعتکاف ماه مبارک رمضان اظهار داشت: پیامبر گرامی اسلام تا آخر عمر شریف خود بر انجام سنت اعتکاف ماه رمضان در دهه پایانی ماه مبارک رمضان اهتمام داشته اند.


وی با بیان این‌که اعتکاف نوعی خودسازی و توفیقى براى نشستن بر سر خوان لطف و رحمت خداوند متعا و لذت بردن از راز و نیاز و مناجات با او است، افزود: اعتکاف فرصتی ارزشمند برای تفکر در باب فلسفه بندگی و حقیقت عبودیت در جهت تقرب به درگاه ربوبی حضرت حق است.


امام جمعه تبریز خطاب به طلاب و دانشجویان معتکف خاطرنشان کرد: شما معتکفین با حضور در مسجد جامع و توانستید از عاملان به سنت پیامبر اسلام(ص) باشید، بنابر روایات معتبر وارده و نقل کتب تاریخی؛ رسول اکرم(ص) پس از بعثت و هجرت به مدینه در مسجدالنبى معتکف مى‏شد و با خداى یگانه خلوت مى‏کرد.


آیت الله شبستری خواستار ترویح سنت حسنه اعتکاف ماه رمضان شد و افزود: خوشبختانه اعتکاف سه روزه ماه رجب به خوبی فرهنگ‌سازی شده و همه ساله شاهد استقبال عموم مردم مؤمن و متدین سراسر کشور به ویژه جوانان برای شرکت در این سنت حسنه هستیم که جا دارد سنت اعتکاف ماه رمضان نیز در جامعه رایج شود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود بهره‌مندی از آخرین لحظات معنوی ماه مبارک رمضان در آستانه عید سعید فطر را مورد تأکید قرار داد و گفت: امام زین العابدین(ع) در دعای وداع با ماه مبارک رمضان، ماه ضیافت الهی را عید اولیاء الله می داند و یکی از بهترین بخشش های خدای سبحان را ماه رمضان و روزه این ماه معرفی می کند.


نماینده خبرگان رهبری در ادامه به بیان فرازهایی از این دعای شریف پرداخت و گفت: آن حضرت در این دعا می فرماید خدایا نعمت های فراوانی به ما دادی یکی از برجسته ترین نعمت ها ماه رمضان و یکی از بهترین فضیلت‌ها روزه این ماه است که نصیب ما کردی و هیچ زمانی به عظمت زمان ماه رمضان نیست.


 آیت الله شبستری خواستار شناخت واقعی از فضائل معنوی ماه مبارک رمضان در آخرین روزهای ضیافت الله شد و گفت: مبادا لحظات پایانی ماه رمضان را به غفلت سپری کنیم، چنانکه امام سجاد(ع) فرمود؛ بارالها ما اهل این ماهیم که ما را به آن شرافت بخشیدی و توفیق ادراکش را به ما عنایت فرمودی، آن‌گاه که تیره‏بختان وقتش را نشناختند و از بخت بدشان از فضلش محروم شدند./935/پ202/س

ارسال نظرات