۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۳
کد خبر: ۱۷۹۶۷۹
استاد حوزه و دانشگاه تبریز:

غرب با نام حقوق بشر به دنبال تسلط بر امت اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی با بیان این‌که دولت های استعمارگر حقوق بشر را فدای منافع خود می کنند، گفت: کشورهای سلطه‌گر غربی با نام حقوق بشر به دنبال تسلط بر امت اسلامی هستند.
حجت الاسلام مالك اژدر شريفي، رئيس کل دادگستري آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مالک‌اژدر شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی امروز در جمع اساتید حقوق و فقه حوزه و دانشگاه تبریز با بیان این‌که امروز حقوق بشر ابزاری برای تحقق اهداف شوم استعمارگران در منطقه تبدیل شده است، اظهار داشت: کشورهای سلطه‌گر غربی با نام حقوق بشر به دنبال تسلط بر امت اسلامی هستند.


وی با بیان این‌که دولت های استعمارگر حقوق بشر را فدای منافع خود می کنند، گفت: دولت های استکباری و منفعت‌طلب غربی به خاطر منافع خود هر روز حقوق بشر را زیر پا می گذارند، این در حالی است که همواره دم از دموکراسی و دفاع از حقوق بشر می زنند و دیگر کشورها را به خاطر نقض آن مؤاخذه می کنند.


حجت الاسلام شریفی با اشاره به این‌که جنایات رژیم صهیونیستی نمونه‌ای آشکار از نقض حقوق بشر و کرامت انسانی مردم مظلوم فلسطین است، افزود: امیدواریم بشر روزگاری به مرحله ای از کمال برسد که در سایه توجه به تعالیم متعالی اسلام دست از جاهلیت مدرن برداشته و حقوق انسان ها را رعایت کند.


این استاد حوزه ودانشگاه با انتقاد از این‌که مبنای فتنه‌گری کشورهای سلطه گر با نام حقوق بشر است، تصریح کرد: متأسفانه بشر هنوز در جاهلیت به سر می برد، جاهلیتی که انسان های شرور را جهت رسیدن به اهداف و منافع خود حقوق انسان ها را پایمال می کند، اما دشمنان اسلام بدانند که طبق روایات وارده آینده از آن مستضعفان و متقین است.


وی ادامه داد: غرب با سوء استفاده از تعابیری چون حقوق بشر در تجاوز و کشتار انسان‌های بی گناه تعلل نمی کند، در عصر کنونی افرادی به ظاهر انسان وجود دارند که حقوق بشر را جهت رسیدن به منافع خود با وحشی گری ها ضایع می کنند و بین انسان‌ها اختلاف و نزاغ به راه می اندازند، تفرقه یکی از فتنه‌های دشمن برای تسلط بر امت اسلام است.


حجت الاسلام شریفی افزود: تفرقه و فتنه‌ای که استکبار جهانی در کشورهایی مانند مصر، سوریه و بحرین راه انداخته‌اند، به دنبال تجزیه امت اسلام و راه افتادن جنگ مذهبی میان مسلمانان هستند، تا در نتیجه همپاشی حکومت این کشورها خود سکان حکومت را در دست بگیرند و بر کل دنیا مسلط شوند.


وی با تأکید بر این‌که جامعه بشری باید با اتحاد خود ناقضان حقوق بشر را از میان بردارند، اظهار داشت: تنها راه مقابله با فتنه‌های زمان و استعمارگران ضداسلامی، وحدت و همگرایی مسلمانان حول محور اعتقادات مشترک است، تا زمانی که وحدت حقیقی محقق نشده است، وضعیت موجود تغییری نخواهد کرد./935/پ202/س

ارسال نظرات