۱۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۷۹۶۷۸

ویژه برنامه های عید فطر در تبریز اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ ربیس ستاد برگزاری نماز جمعه تبریز اعلام کرد: نماز عید سعید فطر به امامت آیت الله مجتهد شبستری نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی اقامه خواهد شد.
عيد فطر

به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز، حجت الاسلام حسین تقی زاده، رییس ستاد برگزاری نماز جمعه استان آذربایجان شرقی امروز در جمع خبرنگاران گفت: نماز معنوی عید سعید فطر همزمان با سراسر استان در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز به امامت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، آیت الله مجتهد شبستری و با حضور اهالی شهیدپرور و متدین تبریز اقامه خواهد شد.
 

وی با آرزوی قبولی طاعات و عبادات روزه داران در ماه مبارک رمضان و تبریک پیشاپیش عید سعید فطر به عموم مسلمانان افزود: به محض اثبات رویت هلال ماه شوال از سوی ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و اعلام عید سعید فطر، ستاد برگزاری نماز عید فطر استان آمادگی کامل برای برگزاری هرچه باشکوه تر این نماز در مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز را خواهد داشت.


وی با اعلام اینکه نماز عید سعید فطر در مرکز استان ساعت 8 صبح آغاز خواهد شد تأکید کرد: درب های مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز از ساعت 6صبح به روی نمازگزاران باز می باشد.


رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه استان افزود: برنامه های داخل مصلی از ساعت 6:30 صبح با قرائت قرآن توسط یکی از قاریان ممتاز کشوری و  دعای ندبه و سخنرانی یکی از وعاظ شروع می شود.


حجت الاسلام تقی زاده خاطرنشان کرد: همچنین شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز آمادگی کامل خود را برای انتقال نمازگزاران  از مناطق مختلف شهر به سمت مصلی اعظم حضرت امام خمینی(ره) تبریز و بالعکس اعلام کرده است.


وی از اعلام آمادگی این ستاد برای پذیرش نمازگزاران در داخل مصلی، حیاط و خیابان های اطراف مصلی خبر داد و افزود: نمازگزاران سعی کنند در وقت مقرر در مصلی حاضر شوند و در صورت تأخیر، به همراه خود مهر و زیرانداز داشته و با وضو در محل برگزاری نماز حضور یابند.


حجت الاسلام تقی زاده عنوان کرد: از نمازگزاران عید سعید فطر انتظار داریم که حداکثر همکاری با عوامل محترم نیروی انتظامی و بسیجیان در ایجاد نظم در صفوف نماز را داشته باشند.


رییس ستاد برگزاری نماز جمعه استان با اعلام اینکه خطبه های نماز عید سعید فطر نیز بلافاصله بعد از اقامه نماز ایراد می شود، تأکید کرد: خطبه های نماز عیدسعید فطر، جزیی از نماز محسوب شده و از نمازگزاران عزیز انتظار می رود جهت تکمیل نماز خود و بهره کامل از ثواب نماز، تا پایان خطبه ها مصلی و محل نماز را ترک نکنند.


وی همچنین از تأمین سیستم صوتی برای محوطه خارج مصلی جهت بهره مندی نمازگزاران از برنامه های مختلف اعم از خطبه های نماز عید سعید فطر خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت مصادف بودن عید سعید فطر با روز جمعه، نماز جمعه این هفته اقامه نخواهد شد
./935/د102/ب

ارسال نظرات