۱۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۶
کد خبر: ۱۷۹۱۷۳
رییس سازمان بازرسی:

دولت جدید را باید با صبر و انتقاد راهنمایی و حمایت کرد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام پورمحمدی فتنه 88 را عامل شکست وحدت ملی دانست و گفت: وحدت سرمایه دینی و رمز موفقیت ما بوده و تمام شکست‌ها از تفرقه حاصل می‌شود، نباید اجازه بدهیم از سوی فتنه‌گران، دشمنان و جاهلان میان ما تفرقه اتفاق بیفتد.
حجت الاسلام پورمحمدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت‌الاسلام مصطفی پور محمدی، رییس سازمان بازرسی کل کشور در سخنرانی روز جهانی قدس در شهر مقدس قم، موضوع مبارزه با غاصبان قدس را فراتر از اشغال یک سرزمین و آوارگی ملت فلسطین دانست و گفت: اشغال فلسطین در پی یک طراحی استعمارگرانه، جهان‌خوارانه و سلطه‌گران صورت گرفته است.

وی ادامه داد: مساله اشغال فلسطین موضوع تغییر در وضعیت نقشه جهان و توسعه استعمار و استکبار در جهان است، امروز موضوع فلسطین موضوع دینی، انسانی، منطقه‌ای و جهانی است.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با مغضوب خواندن قوم یهود در نزد خداوند متعال اظهار داشت: این قوم مغضوب، تبهکار و جانی یک قوم نژاد پرست و خودخواه هستند که خود را نژاد برتر جهان می‌دانند، امروز تئوری کفر، رهایی انسان از خدا و انحراف‌ها با محوریت یهود صورت می‌گیرد.

وی افزود: اسرائیل پس از اعلام رسمیت در سال 1948 پی‌در پی به سرزمین‌های اسلامی حمله کرده و تاکنون قتل عام 4 هزار فلسطینی را رقم زده است، این قوم بی‌رحمانه به آدم کشی و قتل پرداخته و حتی چندی پیش وزیر اسرائیل اعلام کرد دیگر لازم نیست افراد را دستگیر و زندانی کنیم باید آن‌ها را بکشیم و همان‌گونه که قرآن فرموده یهود دشمنی و کینه عمیقی با مؤمنان و حق طلبان دارد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی غاصبان فلسطین را مدعیان تمدن امروز دنیا دانست و خاطرنشان کرد: فرهنگ غالب دنیا از فرهنگ این قوم که افرادی تبهکار، فاسد، و متجاوزگر هستند تشکیل شده است، داستان اشغال فلسطین طراحی سلطه طلبی به جهان است.

وی تصریح کرد: البته انقلاب اسلامی در سال 57 مبدأ تحول در جهان شد، انقلاب ما صرفا یک انقلاب شیعی و اسلامی نبود بلکه یک انقلاب جهانی با ظرفیت جهانی بود که امام راحل در این انقلاب سه پرچم اهل‌بیت(ع)، وحدت و قدس را برافراشتند.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر این‌که تمام مصیبت‌های جهان اسلام ناشی از تفرقه و تشتت است، گفت: امروز وظیفه امت اسلامی جلوگیری از فروپاشی فکری، اعتقادی، عاطفی و جغرافیای در جهان اسلام است.

وی تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران سکوی اطمینان، ستون استوار و پرچم برافراشته تاریخ معاصر است و ما در یک پیچ تاریخی مهمی قرار داریم از این‌رو تمام توجه دشمن به ما است، وظیفه دینی، انقلابی، ملی، جهانی و ولایی ما در شرایط کنونی استحکام، استقرار و دفاع از نظام است.

حجت‌الاسلام پور محمدی با تأکید بر این‌که تلاش برای عزت و استقرار نظام یک تکلیف همگانی است، گفت: اگر بخواهیم نظام به رسالت اصلی خود عمل کند باید در تمام عرصه‌ها تلاش کرده و منافع نظام را در نظر داشته باشیم، تمام تلاش دشمن برای قدرتمند نشدن کشور است از این‌رو کسب قوت از اوجب واجبات است و نباید در این راه حتی یک قدم عقب نشینی کنیم.

وی بیان داشت: در روابط دیپلماسی باید براساس هوشمندی، تدبیر، سیاست‌مدارای و عقلانیت با دنیا عمل کرد و امیدواریم دولت منتخب نیز با اتخاذ این موضع بتوان کسب قدرت و اقتدار برای کشور داشته باشد، دشمن اگر بداند ذره ای ضعف داریم در مذاکرات افزون‌بر این‌که تسلیم نمی‌شود با ما بد رفتاری نیز خواهد کرد.

رییس سازمان بازرسی کل کشور با بیان این‌که نباید فریب توطئه‌های دشمنان را خورد، حفظ فرهنگ را از دیگر وظایف ملت دانست و اظهار داشت: قدرت و اقتدار نظام جمهوری اسلامی به سبب دینداری و فرهنگ مردم است، این عبادت‌ها و حضور میلیونی مردم در راهپیماییهای مختلف به نظام قدرت می‌دهد.

حجت‌الاسلام پورمحمدی فتنه 88 را عامل شکست وحدت ملی دانست و خاطرنشان کرد: وحدت سرمایه دینی و رمز موفقیت ما بوده و تمام شکست‌ها از تفرقه حاصل می‌شود، نباید اجازه بدهیم از سوی فتنه‌گران، دشمنان و جاهلان میان ما تفرقه اتفاق بیفتد و موجب شرمساری است که در 22 بهمن ماه سال گذشته در قم حرکت خوبی صورت نگرفت.

وی گفت: دولت را باید با صبر،‌ تحمل، دلسوزی، انتقاد و بردباری راهنمایی و حمایت کرد، البته دولت نیز باید براساس قول‌های خود مبنی بر تخصص گرایی، تعقل، منطق وحدت، همگرای، عدم حاشیه سازی،‌ کنترل منابع ملی،‌ قانون‌ و نظارت پذیری عمل کند که متأسفانه به سبب قانون گریزی تاکنون نتایج خوبی نگرفتیم./993/پ201/ج

 

ارسال نظرات