۰۸ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۷
کد خبر: ۱۷۸۷۱۵
نماینده خبرگان رهبری:

خوارج از درک فضائل و شأن مولای متقیان عاجز بودند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی گفت: خوارج از درک فضائل و شأن مولای متقیان عاجز بودند وگرنه قتل آن بزرگمرد تاریخ را سبب نمی شدند.
حجت الاسلام و المسلمين محمدتقي پورمحمدي، نماينده مردم آذربايجان شرقي در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری امروز در جمع عزاداران سالروز شهادت امام علی(ع) با بیان این‌که ذکر فضائل و مناقب مولای متقیان به هر راه ممکن امکان‌پذیر نیست، اظهار داشت: بر فضائل علی(ع) غیر از خدا و رسول خدا  و خاصان درگاه الهی خبر ندارند.


امام جمعه مراغه با تأکید بر این‌که زمین و زمان به واسطه نظر و ولایت آن حضرت استوار است، خاطرنشان کرد: مولای متقیان علی(ع) جامع اضداد و دارای مکارم اخلاقی است که بشر از روز خلقت تاکنون به روی خود ندیده است، در شأن آن حضرت، پیامبر  اسلام(ص)  فرمود؛ ای علی تو نسبت به من مانند هارون پیغمبر نسبت به موسی کلیم است.


وی با اشاره به این‌که جلال و عزت اولین امام شیعیان نزد پرودگار متعال بسیار رفیع و عالی رتبه است، تصریح کرد: امام علی(ع)  شخصیتی است که بعد از اشرف مخلوقات عالم حضرت محمد(ص) کسی دارای چنین فضل و مقامی نیست. چنانکه در رویات مشهور آمده که اگر نعمت های خدا را بشمارید، نمی توانید  فضائل علی(ع) را به حساب آورید.


نماینده خبرگان رهبری با تأکید بر این‌که راه و روش امام علی(ع) همان راه و سیره رسول اکرم(ص) است، گفت: منکران ولایت و امامت علی(ع) گویی منکر رسالت نبی اکرم هستند، چراکه آخرین فرستاده الهی در غدیرخم به صراحت اعلام کرد که هر که من مولای اویم علی مولای اوست.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی حسن خلق، یاری از مظلومان، عدالت، بخشش، سخاوت، شجاعت، تواضع، صبوری و خضوع پرهیزکاری را از جمله صفات حسنه حضرت علی(ع) در دوران عنوان کرد و افزود: خوارج نهروان از درک فضائل و شأن مولای متقیان عاجز بودند وگرنه قتل آن بزرگمرد تاریخ را سبب نمی شدند.


امام جمعه مراغه شهادت امام علی(ع) را تجلی اوج ضلالت، انحراف و گمراهی خوارج در صدر اسلام دانست و ادامه داد: با شهادت حضرت علی(ع) دشمنان تلاش های خود را برای گمراهی مسلمانان و نابودی دین اسلام دو چندان کردند، چنانکه در تاریخ آمده که انحراف و بروز فرقه‌های مختلف به مراتب گسترش یافت.


حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی در پایان توجه و عمل به سیره امیرالمؤمنین علی(ع) را لازمه زندگی سعادتمند شیعیان دانست و گفت: مهم ترین سفارش و وصیت آن حضرت تقوای الهی، دوری از وسوسه های شیطانی، احترام به خلق الله و جلب رضایت الهی در اعمال است./935/پ202/ب

ارسال نظرات