۲۶ تير ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۱
کد خبر: ۱۷۶۸۲۳
استاد حوزه و دانشگاه:

روزه خالصانه سبب آسان شدن لحظه احتضار می شود

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که روزه داری در ماه رمضان باید برای خداوند متعال باشد، ابراز داشت: حرص، طمع، کینه توزی، حسادت و همه زشتی ها از آفات روزه داری است و برای روزه دار شایسته نیست که این اعمال را انجام دهد.
حجت الاسلام و المسلمين جابريان، مسؤول دفتر نماينده ولي فقيه در خوزستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت الاسلام والمسلمین جلال جابریان، استاد حوزه و دانشگاه، ظهر امروز در سلسله نشست های مباحث اخلاقی که در دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان برگزار می شود، اظهار داشت: پیامبر اکرم(ص) می فرمایند «هرکس ماه مبارک رمضان را تنها برای خدا روزه بگیرد، خداوند هفت خصلت را برای او واجب می کند».

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان تأکید کرد: ثمرات و خصلت های روزه داری در ماه مبارک رمضان از دیدگاه پیامبراکرم(ص) ذوب شدن لقمه حرام در بدن، نزدیکی به رحمت الهی، آمرزش گناهان، آسان شدن لحظه احتضار برای انسان روزه دار و مصونیت از تشنگی و گرسنگی روز قیامت هستند.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان با تأکید بر این که روزه داری در ماه رمضان باید برای خداوند متعال باشد، با طرح پرسشی مبنی بر «آیا روزه ماه رمضان برای غیرخدا گرفته می شود؟»، ابراز داشت: حرص، طمع، کینه توزی، حسادت و همه زشتی ها از آفات روزه داری است و برای روزه دار شایسته نیست که این اعمال را انجام دهد؛ چراکه روزه برای غیر خدا هدایت خواهد شد.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان ابراز داشت: براساس روایات و آموزه های قرآنی کسانی که در ماه مبارک رمضان از دنیا بروند و روزه آنها تنها برای خداوند متعال باشد، از امتیاز بالایی برخوردار هستند و چه بسا وارد بهشت شوند.

حجت الاسلام والمسلمین جابریان با اشاره به لحظه احتضار و مرگ انسان بیان داشت: لحظه احتضار بسیار سخت و قابل توصیف نیست که باید مشاهده شود اما این صحنه یک بار بیشتر در زندگی انسان روی نمی دهد؛ در دوران اسارت بسیاری از نیروهای ایرانی بیش از صدها بار مرگ را احساس کردند و تا نزدیکی مرگ پیش رفتند.

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به کسانی که دل کندن آنها از دنیا سخت است، تصریح کرد: کسانی که به دنیا تعلق خاطر دارند لحظه احتضار آنها بسیار سخت و همچون درخت تنومندی هستند که ریشه آن در دل زمین فرو رفته است اما کسانی که به دنیا پشت پا زده اند دل کندن لحظه احتضار آنها همچون بریدن بوته کوچکی است.

مسؤول دفتر نماینده ولی فقیه در خوزستان با اشاره به لحظات سخت و طاقت فرسای روز قیامت اظهار داشت: لحظات سخت روز قیامت را هیچ عقلی درک نخواهد کرد؛ چراکه اهل بیت(ع) که سلطنت روز قیامت در دست آنها است، وقتی وصف قیامت می شد از حال می رفتند و بیهوش می شدند./9461/پ202/غ

ارسال نظرات