۰۱ تير ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۷
کد خبر: ۱۷۳۰۵۰

سازمان جایگزین شورای مسلمانان در فرانسه تأسیس شد

خبرگزاری رسا ـ به دنبال ایجاد اختلاف بین برخی نهادهای اسلامی با شورای مسلمانان فرانسه، گروه‌های مخالف سعی دارند تا سازمانی دیگر را جایگزین این شورا کنند.
سازمان جایگزین شورای مسلمانان در فرانسه تأسیس شد

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در انتخابات اخیر شورای مسلمانان فرانسه برخی از نهادهای اسلامی از جمله اتحادیه سازمان‌های اسلامی این کشور و نیز مسجد بزرگ لیون، انتخابات را تحریم کردند.

 

درحالی‌که اعضای شورای مسلمانان فرانسه به عنوان تنها واسطه رسمی بین دولت و مسلمانان این کشور در حال رایزنی برای تعیین رییس جدید این نهاد هستند، گروه‌های مخالف، سعی دارند تا سازمانی جایگزین برای این شورا راه‌اندازی کنند که نام آن را «مسجد و مسلمانان منسجم» نهاده‌اند.

 

دوازده نهاد و شخصیت اسلامی که تأسیس این سازمان جدید را در دستور کار خود قرار داده‌اند، اعلام کردند: سازمان جدید پذیرای زنان، مردان و کودکان مسلمان و نیز تازه‌مسلمانان خواهد بود. ما از مقامات فرانسه می‌خواهیم که از این پس از ارتباط یک‌سویه با شورای مسلمانان فرانسه که حاصل مانورهای سیاسی و دیپلماتیک است، پرهیز کنند.

 

گروه‌های مخالف به نحوه برگزاری انتخابات شورای مسلمانان فرانسه اعتراض دارند و آن را «دموکراتیک و مردمی» نمی‌دانند.

 

«کامل کبتان»، رییس مسجد بزرگ لیون و «لاربی مرشیش»، رییس مسجد ناحیه «سنت اتین» از جمله شخصیت‌هایی هستند که تشکیل سازمان جدید را بر عهده گرفته‌اند./982/ب101/د

ارسال نظرات