۲۸ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۲:۲۸
کد خبر: ۱۷۲۴۳۰
امام جمعه میانه:

انتخابات 24 خرداد خط بطلانی بر سیاست‎های مغرضانه غرب بود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حامدی با بیان این‌که امیدواری دشمنان نظام به نتیجه انتخابات در ایران بیهوده و مضحک است، گفت: دشمن همواره بهانه‌ای برای دشمنی خواهد داشت.
انتخابات

حجت الاسلام محمدرضا حامدی، امام جمعه میانه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با بیان این‌که انتخابات 24 خرداد بسیاری از معادلات سیاسی و محاسبات دشمنان نظام اسلامی را بر هم زد، اظهار داشت: بازتاب حضور حداکثری ملت ایران پای صندوق‌های رأی در رسانه‌های خارجی حیرت جهانیان را وا داشته است.


وی با بیان این‌که مشارکت 72 درصدی مردم در انتخابات در برخی از کشورهای به ظاهر دموکراتیک، آرزویی دست نیافتی است، خاطرنشان کرد: به یقین حفظ و حراست از نتایج و دستاوردهای این حماسه، مهم‌تر از خلق آن به حساب می آید، در شرایطی که نظام در مرحله گذر از پیچ مهم تاریخی خود قرار گرفته بایستی حساب شده عمل کرد.


حجت الاسلام حامدی با بیان این‌که امیدواری دشمنان نظام اسلامی به نتیجه انتخابات در ایران بیهوده و مضحک است، تصریح کرد: اصول نظام اسلامی ایران در مواجهه با دوستان و دشمنان ملت ایران کاملا مشخص است و همواره بر پایه عزت و احترام متقابل طرح‌ریزی شده، از این رو غرب نباید انتظار داشته باشد که هم تحریم کند و از سوی ایران نرمش مشاهده کند.


امام جمعه میانه با تأکید بر این‌که معنای احترام متقابل در روابط دیپلماتیک بر هیچ یک از سران کشورهای جهان مجهول نیست، گفت: ملت و دولت ایران طرفدار صلح، عدالت و دوستی با همه کشورهای جهان به جز رژیم غاصب صهیونیستی است، اما اگر دولتی بخواهد آزادی، استقلال و عزت ایرانی را زیر سؤال ببرد، به یقین انتظار احترام از ملت ایران نداشته باشد.


وی با بیان این‌که حضور حداکثری ملت ایران در انتخابات بسیاری از حقایق موجود در کشور را آشکار کرد، افزود: امروز دشمنان بیش از هر زمان دیگری فهمیدند که ملت ایران زیر فشارهای سیاسی و اقتصادی، استقلال و آزادی خود را از دست نمی دهد بنابراین بایستی به دنبال راهکارهای دیگری برای مقابله باشد، البته بسیار واضح است که دشمن همواره بهانه‌ای برای دشمنی خواهد داشت.


متولی حوزه علمیه شهید آیت الله حامدی میانه با اشاره به این‌که حضور گسترده مردم در انتخابات 24 خرداد خط بطلانی بر سیاست مغرضانه غرب در طول ماه‌های گذشته بوده است، تصریح کرد: حقیقت امر آن است که ایرانیان از زیاده‌خواهی و انحصارطلبی غرب به ویژه آمریکا خسته شده اند و با خلق حماسه سیاسی ثابت کردند که در ایران اراده ملت حاکم است.


حجت الاسلام حامدی با بیان این‌که حضور پرشور و آگاهانه ملت در انتخابات 24 خرداد پشتوانه مهمی برای گروه مذاکره کننده در پرونده هسته ای کشور خواهد بود، گفت: امروز وضعیت و فضای حاکم بر مذاکرات به نفع ایران رقم خورده و به یقین در آینده شاهد اعطای امتیازاتی از سوی طرف غربی خواهیم بود./935/ت302/ب

ارسال نظرات