۲۰ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۹
کد خبر: ۱۷۰۸۶۷
رهبر جنبش النهضه تونس:

النهضه از تکفیر به دور است

خبرگزاری رسا ـ رهبر جنبش اسلام گرای النهضه تونس تاکید کرد: جنبش اسلام گرای النهضه در برابر توطئه‌ها برای سرنگونی دولت اسلام‌گرا مقاوم باقی خواهد ماند و النهضه تا زمانی که مردم بخواهند در قدرت هستند.
الغنوشي رهبر جنبش اسلام گراي النهضه تونس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، راشد الغنوشی رهبر جنبش اسلام گرای النهضه تونس در مراسم جشن سالگرد تاسیس این جنبش تاکید کرد: جنبش النهضه در برابر توطئه‌های مستمر مقاوم باقی خواهد ماند و تا زمانی که مردم از آن راضی هستند در قدرت می‌ماند.

 

وی افزود: تونس در برابر فرصتی تاریخی است تا اولین کشور عربی باشد که توانست دیکتاتوری را با نظام حکومتی دموکراتیک جایگزین کند.

 

الغنوشی اظهار داشت: جنبش النهضه جنبش اجتهادی است که از تکفیر به دور است و خود را سخنگوی دین نیز نمی‌داند زیرا دین بزرگ‌تر از حزب و دولت است اما النهضه تلاش داشته که ارزش‌های والای اسلامی را پیاده کند.

 

وی بر ضرورت ادامه تحکیم آزادی‌ها و گسترش آن تاکید کرد و آن را کلید پیشرفت و تحقق اهداف انقلاب خواند.

 

رهبر جنبش اسلام گرای النهضه که حزب متبوع وی رهبری ائتلاف حاکم بر تونس را برعهده دارد با اشاره به سلفی‌های تندرو در این کشور گفت: کسانی که سلاح به دست شده‌اند باید بدانند که با دولت زین العابدین بن علی روبه رو نیستند بلکه با دولت منتخب اسلام گرا روبه رو هستند./9456/ب902/د

ارسال نظرات