۱۹ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۷۰۷۶۳

تلاش دولت تونس برای بازگرداندن جوانان این کشور از سوریه

خبرگزاری رسا ـ وزیر خارجه تونس: جوانان تونسی که به سوریه رفته اند تا با نیروهای دولتی این کشور جنگ کنند، فریفته شده اند.
سوريه

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه دولتی صدای آمریکا در خبری گفت: دولت سوریه شرط های خود را برای آزادی شماری از شبه نظامیان زندانی تونسی در سوریه اعلام کرده است.
به عقیده کارشناسان دولت قطر با پرداخت پول، جوانان تونس را ترغیب به حضور در سوریه و جنگ با دولت قانونی سوریه می کند. فقر و نبود شغل مناسب برای جوانان در تونس عاملی شده است تا مفتی های وهابی و سلفی با سوء استفاده از همین موضوع، به فریب جوانان در این کشور بپردازند و آنها را به معرکه جنگ بفرستند.
وزیر خارجه تونس روز گذشته اعلام کرده بود، آمار قطعی درباره میزان حضور جوانان تونسی در سوریه در دست نیست، زیرا شماری از جوانان از راه های غیر قانونی به سوریه می روند. اما بر اساس قابل قبول ترین آمارها، شمار جوانان تونسی در سوریه حدود 800 نفر است.
صدای آمریکا در انتها گفت: شبه نظامیان نزدیک به 20 کشور، همراه با مخالفان بشار اسد با حکومت سوریه در حال نبرد هستند.
وزیر خارجه تونس چندی پیش گفته بود: جوانان تونسی که به سوریه رفته اند تا با نیروهای دولتی این کشور جنگ کنند، فریفته شدند و اعزام جنگجویان تونسی به سوریه کاملا به تجارتی برای برخی طرف ها مبدل شده است.
رسانه های تونسی نیز رژیم قطر را به دست داشتن در عزیمت جوانان تونسی به سوریه، متهم کرده و گفته اند قطر پول لازم را برای استخدام تونسی ها در سوریه تامین می کند./1415/9161/خ

ارسال نظرات