۰۶ خرداد ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۵
کد خبر: ۱۶۸۷۷۵

همایش «بهر‌ه‌گیری از شریعت اسلامی در سیاست» در تونس برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ همایش بین‌المللی «بهره‌گیری از شریعت اسلامی در سیاست»، به همت وزارت امور دینی تونس برگزار شد.
تونس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، همایش بین‌المللی «بهره‌گیری از شریعت اسلامی در سیاست»، به همت وزارت امور دینی تونس و با همکاری بنیاد اسلامی الفرقان و شعبه اتحادیه جهانی علمای مسلمان برگزار شد.

 

راشد الغنوشی، رهبر حزب اسلامی «النهضة» تونس و معاون دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در مراسم افتتاحیه این نشست، گفت: انقلاب تونس و سقوط رژیم بن‌علی، بار دیگر میراث اسلامی در کشور را احیا کرد و اجازه داد که قرآن کریم و سنت نبوی(ص) در جامعه جاری شود.

 

وی افزود: تمام تلاش ما این است که تعالیم قرآن کریم را در جامعه امروز پیاده کنیم. در قانون اساسی کشورمان نیز به‌طور قطع از تطابق اسلام و دموکراسی سخن خواهیم گفت و قانون اساسی را بر این مبنا تدوین خواهیم کرد.

 

در بخش دیگری از این همایش، نورالدین خادمی، وزیر امور دینی تونس، با بیان این‌که شریعت اسلامی توانایی حل مشکلات جامعه امروز را دارد، عنوان کرد: نتایجی که از اجرای شریعت اسلامی در جامعه به دست آمده است، نشان می‌دهد که قوانین اسلام توانایی اداره جامعه به صورت درست و بر مبنای رعایت حقوق شهروندی را دارند و این موضوع ما را برای تدوین قانون اساسی بر مبنای شریعت تشویق می‌کند.

 

همچنین در ادامه این همایش، شرکت‌کنندگانی از کشورهای الجزایر، عربستان، یمن، مصر، مراکش و کویت مقالاتی درباره حقوق شهروندی در شریعت اسلامی، شریعت اسلامی در قانون اساسی مدرن، نقش شریعت اسلامی در تدوین قوانین مربوط به کار و حقوق کارگران ارائه دادند./982/ب101/د

ارسال نظرات