۰۴ خرداد ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۷
کد خبر: ۱۶۸۴۶۰
یکی از علمای تونس:

جهنم در انتظار تروریست‎های سوریه است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مسجد الزیتونه تونس با انتقاد از صدور حکم جهاد در سوریه گفت: حکم جهاد باید برای فلسطین صادر شود، جهاد در کشورهای اسلامی موضوعیت ندارد.
حسين العبيدي، امام جمعه مسجد الزيتونه تونس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ حسین العبیدی خطیب جمعه الزیتونه تونس، روز گذشته در مصاحبه با روزنامه محلی التونسیه تاکید کرد که اتفاقات در حال وقوع در کشورهای عربی در راستای از هم پاشیدن مسلمانان و تضعیف این کشورهاست.

 

العبیدی به احکام جهاد از سوی برخی مفتی‌ها اشاره کرد و گفت: جهاد در سوریه که یک کشور اسلامی بوده و از تمامیت ارضی خود برخوردار است به هیچ وجه موضوعیت ندارد و به منزله خودکشی است.

 

وی افزود: جهاد حقیقی باید در فلسطین صورت پذیرد و انجام این کار در قبال مردم بیگناه سوریه سرانجامش جهنم است.

 

خطیب جمعه مسجد زیتونه تاکید کرد که افرادی که به سوریه می‌روند هم دنیا و هم آخرتشان را از دست می‌دهند و بزرگترین خطر برای جهان اسلام هستند چرا که امت اسلامی را چند پارچه می‌کنند.

 

العبیدی خطاب به جوانان تونسی که به سوریه رفته اند تصریح کرد: شما به منظور اهداف سیاسی و استعماری به سوریه اعزام شده اید و از نظر دینی هیچ توجیهی برای نبرد شما در سوریه وجود ندارد.

 

وی صدور فتوای جهاد نکاح از سوی برخی مفتی‌های وهابی را امری غیر شرعی و حرام عنوان کرد و گفت: جهاد برای یاری رساندن به دین است نه دامن زدن به هوس رانی که شرعا حرام است./983/ب902/د

ارسال نظرات