۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۲۰:۳۰
کد خبر: ۱۶۷۰۱۵

جوانان تونس در دام وهابیت

خبرگزاری رسا ـ مفتی های وهابی و سلفی با فریب جوانان تونسی آنها را به جنگ در سوریه می فرستند.
جوانان تونس در دام وهابیت

به گزارش سرویس مانیتورینگ خبرگزاری رسا، شبکه بی بی سی در خبری گفت: با شدت گرفتن جنگ، هر روز جوانان بیشتری از کشورهای عرب به خصوص جوانان تونسی به شورشیان سوری می پیوندند.

 

مخالفان دولت تونس می گویند که دولت با شیخ های سلفی که افراط گری را تبلیغ می کنند مدارا می کند و همین شیخ ها هستند که جوانان را برای جهاد به سوریه می فرستند. حکومت چشمش را بر فعالیت های اسلام گرایان افراطی بسته و اقدامات کافی برای جلوگیری از رفتن جوانان تونسی به سوریه، نکرده است.


گفتنی است، به عقیده کارشناسان دولت قطر با پرداخت پول، جوانان تونس را ترغیب به حضور در سوریه و جنگ با دولت قانونی سوریه می کند. فقر و نبود شغل مناسب برای جوانان در تونس عاملی شده است تا مفتی های وهابی و سلفی با استفاده از همین موضوع، به فریب جوانان در این کشور بپردازند و آنها را به گفته خودشان راهی جهاد کنند.


بسیاری از خانواده هایی که جوانانشان برای بدست آوردن پول به سوریه رفته اند، در حالی که متحصن شده بودند؛ ضمن نگرانی از وضعیت آنها بازگشت فرزندانشان از سوریه را خواستار شدند.


وزیر خارجه تونس چندی پیش گفت: تونسی هایی که به سوریه رفته اند تا با نیروهای دولتی این کشور جنگ کنند، فریفته شدند و اعزام جنگجویان تونسی به سوریه کاملا به تجارتی برای برخی طرف ها مبدل شده است./1415/9161/خ

ارسال نظرات