۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۸
کد خبر: ۱۶۶۳۷۱

اعتراف واشنگتن‌پست به دستاوردهای نیروهای اسد در سوریه

خبرگزاری رسا ـ یک روزنامه آمریکایی در گزارشی تأکید کرد که نیروهای دولت سوریه در هفته‌های اخیر در مقابل شورشیان این کشور پیشرفت‌هایی را به دست آوردند که این پیشرفت‌ها در مناطقی صورت گرفته که از نظر استراتژیکی حائز اهمیت است.
سوريه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» در گزارشی به قدرت گرفتن نیروهای «بشار اسد» در سوریه اشاره کرد و نوشت که نیروهای دولت سوریه در هفته‌های اخیر دستاوردهایی را داشته‌اند که این پیشرفت‌ها در مکان‌ها و نقاطی از سوریه به وجود آمده که از نظر استراتژیکی حائز اهمیت است.

 

برخی از گروهک‌های مسلح و همچنین افراد سوری نزدیک به دولت این کشور اعلام کردند که پیشرفت‌هایی که نیروهای دولت سوریه به دست آوردند، در مکان‌ها و نقاطی که حائز اهمیت هستند، رخ داده است که این قدرت پیشتر در عملکرد ارتش سوریه دیده نشده بود.

 

واشنگتن پست ادامه داد: تحلیلگران بر این باورند که شکی نیست که آونگ به نفع اسد در نوسان است و به طرز بالقوه‌ای او را در موضع قدرت قرار می‌دهد تا در صورتیکه مذاکرات با مخالفان صورت گیرد، بتواند شرایط را تنظیم کند.

 

چارلز لیستر از مرکز تروریسم و شورش «آی اچ اس جین» در لندن درباره دستاوردهای دولت سوریه گفت: اگر امور همانطور که هست پیش برود، دولت (سوریه) به طور قطع حزبی خواهد بود که سود اصلی را از آن خود می‌کند. اگر ما بر جایی که هم‌اکنون در آن هستیم، توقف کنیم، واضح است که شورش تهدیدی برای موجودیت رژیم به وجود نمی‌آورد.

 

برخی تحلیلگران بر تجدید ساختار نیروهای دولتی باور دارند که برای مقابله با شورش‌های سوریه بهتر تجهیز شده‌اند. صفوف ارتش متعارف سوریه در حال افزایش هستند./982/ب103/د

ارسال نظرات